DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1417 | İspanyolca I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler belli başlı belirli ihtiyaçlarına yönelik günlük ifade ve deyimleri anlayıp kullanabilirler. Kendilerini tanıtabilirler, insanların nerede yaşadıkları, kimleri tanıdıkları, nelere sahip olduklarına dair sorular sorabilirler ve bu tip sorulara cevap verebilirler. Karşı taraf yavaş ve açık bir şekilde konuştuğu ve yardımcı olduğu takdirde basit bir şekilde diyalog içinde bulunabilirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; o gerçekleştirmeyi istediklerinden ve sebeplerinden bahsetmek o ilgisini çeken aktiviteler, vb. den bahsetmek o alışveriş yapmak vb. gibi temel iletişimsel durumlarda ihtiyaçlarını karşılamak o ülkeler, şehirler vb. yerler hakkında genel bilgi vermek ve iklimlerinden bahsetmek o tanıdıkları bir kişiden bahsetmek. (yaş, meslek, hobi vb.) |
Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine getirmektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Alfabe, telaffuz alıştırmaları, artikeller, tanışma. | Español sin fronteras, konu I Pasaporte, konu I |
2) | Sıfatlar, sıfat çekimleri, düzenli fiiller. | Español sin fronteras, konu I Pasaporte, konu I |
3) | Düzensiz fiiller, yönler, adres sorma, sayılar. | Español sin fronteras, konu 2 Pasaporte, konu 2 |
4) | İfade şekilleri, fiil çekimleri, zarflar. | Español sin fronteras, konu 2 Pasaporte, konu 2 |
5) | Alışveriş konuşmaları, Latinamerika ifadeleri, fiillere devam. | Español sin fronteras, konu 3 Pasaporte, konu 3 |
6) | Introduction to imperative forms, possessive forms. | Español sin fronteras, konu 3 Pasaporte, konu 3 |
7) | “Ir+a” future, more adverbs. | Español sin fronteras, konu 4 Pasaporte, konu 4 |
8) | Kibar form, plan yapma. | Español sin fronteras, konu 4 Pasaporte, konu 4 |
9) | Telefon diyalogları, gereklilik ve zorunluluk kipleri. | Español sin fronteras, konu 5 Pasaporte, konu 5 |
10) | “Gustar”(hoşa gitme) ve benzer fiil yapıları. | Español sin fronteras, konu 5 Pasaporte, konu 5 |
11) | Kiplere devam | Español sin fronteras, konu 6 Pasaporte, konu 6 |
12) | “que, quien, donde, etc” ile karmaşık cümle yapıları. | Español sin fronteras, konu 6 Pasaporte, konu 6 |
13) | tekrar | Español sin fronteras, konu 7 Pasaporte, konu 7 |
14) | tekrar | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Español sin fronteras/Pasaporte |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |