Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Orientasyon / İtalyanca 2 programının öğrencilere tanıtlması ve İtalya hakkında genel filir edinilmesi.
İtalyan 1’in tüm konularının genel tekrarı (gramer ve kelime).
|
PowerPoint slide
Extra material
|
2) |
İtalyan 1’in tüm konularının genel tekrarı (gramer ve kelime).
Yol tarifi. Cins ve sayılarına göre sıfat ve isim arasındaki uyum. “articoli partitivi”, ve ‘molto’ kullanımı.
|
Extra material
Italian Espresso 1 (unità 6/unit 6)
|
3) |
İtalya’da gezmek: yol tarfileri, turistik yerleri ziyaret etmek, belirli konu hakkında mektup ve kart postal yazmak. Tarifeleri okuyabilmek. |
Italian Espresso 1 (unità 6, unit 6), |
4) |
Geçmiş zamanı öğrenmek. Tatiller hakkında hem geçmişte hem de şimdiki zamanda konuşmak ve yazmak. |
Italian Espresso 1 (unità 7, unit 7) |
5) |
Geçmiş zamanı ile pratık yapmak, bazı düzensiz fiilleri öğrenmek. Genel aktiviteler ve rutinler hakkında geçmiş zamanda konuşmak ve yazmak. Hava hakkında konuşmak. Sıfatların derecelendirilmesini (en yüksek derece) öğrenmek.
|
Italian Espresso 1 (unità 7, unit 7) |
6) |
Yiyeceklerle ilgili sevip sevmedikleri yeni müfredatla soru ve cevap şekliyle öğrenmek. Supermarkette bulunan yiyeceklerin miktarı ve kalitesi hakkında konuşmak. |
Italian Espresso 1 (unità 8, unit 8) |
7) |
Alişverişe bağlantılı metinler ve dialoglardaki artikel ve direkt zamirlerin (tekil) kullanımını öğrenmek. |
Italian Espresso 1 (unità 8, unit 8) |
8) |
Genel Tekrar.
|
Extra material
Italian Espresso 1 (Esercizi / exercises)
|
9) |
Yeni tekstlerde direct zamirlerin kullanımı ve çoğul zamirleri öğrenmek. Edilgen cümle yapısını öğrenmek. Okuma ve Anlama. |
Italian Espresso 1 (unità 8, unit 8) |
10) |
Günlük rutin ve alışkanlıkları tanımlama. Dönüşlü fiileri öğrenmek, sıfat ve zarfların farklı kullanımı.
|
Italian Espresso 1 (unità 9, unit 9) |
11) |
Farklı okasyonlar için tebrik kartları yazmak. Milli kutlamalar hakkında konuşmak. Renkleri öğrenmek. |
Italian Espresso 1 (unità 4, unit4)
Extra material
|
12) |
Gelecek zaman öğrenmek ve pratik yapmak. Gelecekteki planlar hakkında konuşmak. Emir kipiyi öğrenmek. |
Italian Espresso 2 (unità 8, unit 8) |
13) |
Geçmiş, şimdiki, gelecek zamanlarını yazımda kullanmak. Resmi ve gayriresmi dialogları okuyup cümlelerinin yapısını incelemek. Genel dil bilgisi alaştırmaları. |
Italian Espresso 2 (unità 8, unit 8) |
14) |
Sunumlar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|