Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş: Kılavuzlar, Müfredat ve Materyaller |
|
2) |
Meslek ve günlük yaşam
*Meslekler, günlük rutin ve aktiviteler hakkında konuşun
*Günlük rutin
*Saat söyleme
Modal fiiller können, müssen şimdiki zamanda |
|
3) |
Olasılıkları, yetenekleri ve yükümlülükleri ifade edin
Akkusatif (-i hali) durumda sahiplik zamirleri |
|
4) |
Kartvizit; profesyonel portre
Sahiplik belirten iyelik sıfatları |
|
5) |
Yer planı, yol tarifi
Yol tariflerini sorun ve açıklayın
Konum hakkında yardım isteyin
Edatlar: in, durch, über + Akkusativ
*Edatlar: zu, an…vorbei + Dativ |
|
6) |
Bir yolculuk, turizm, gezi, ulaşım aracı planlayın
*Dative / Konum fiilleri
*Modal Fiil: wollen |
|
7) |
*Tatil hakkında konuşun
*Tatil deneyimlerini anlatın
*Bir kazayı anlatın
*Yakın geçmiş zaman: -di'li geçmiş zaman
*-di'li geçmiş zamanda haben ve sein (Sahip olmak ve olmak) |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Geçmiş hakkında konuşun
*-di'li geçmeiş zamanda düzenli ve düzensiz fiiller
*Aylar – Edatlar im, am |
|
10) |
*Market alışverişi; yeme alışkanlıkları
*Fiyatı sor ve cevapla
*Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern |
|
11) |
*Sevdiklerinizi ve sevmediklerinizi ifade edin
*Yiyecek, ölçüler ve ağırlıklar
*Soru: Welch-
*Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern |
|
12) |
*Moda, kıyafetler ve renkler hakkında konuşun
*Kipsel fiil: mögen
*Gösterge zamirleri: dies- ve der, das, die |
|
13) |
*Spor, vücut parçaları
*Hastalık hakkında konuşma
*Tavsiye verme
*Emir kipi
*Modal fiil: dürfen
*Accusative'de kişisel zamir |
|
14) |
Genel tekrar ve sınav hazırlığı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. |
1 |
2) |
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
3) |
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. |
1 |
4) |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. |
1 |
5) |
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. |
1 |
6) |
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. |
1 |
7) |
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. |
1 |
8) |
Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. |
1 |
9) |
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. |
1 |
10) |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. |
1 |
11) |
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. |
1 |
12) |
Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak |
1 |
13) |
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. |
1 |
14) |
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. |
1 |
15) |
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. |
1 |
16) |
Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. |
1 |