AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1406 | Almanca II | Güz Bahar |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Almanca |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: Almanca temel düzeyinde dinleme, konuşma, okuma ve yazmanın eşliğinde yeterlilik geliştirmenize yardımcı olacaktır. Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin Öğrenme Çıktıları Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz: 1. Tanıdık ve günlük ifadeleri ve çok basit cümleleri anlayıp kullanabilecektir. 2. Kendinizi ve başkalarını tanıtın. 3. Konuştuğu kişi yavaş ve anlaşılır konuşursa ve yardım etmeye istekliyse basit bir şekilde iletişim kurabilir. |
Bu derste öğrenciler Almanca'da Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Temel olarak adlandırılan A1 seviyesine geleceklerdir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş: Kılavuzlar, Müfredat ve Materyaller | |
2) | Meslek ve günlük yaşam *Meslekler, günlük rutin ve aktiviteler hakkında konuşun *Günlük rutin *Saat söyleme Modal fiiller können, müssen şimdiki zamanda | |
3) | Olasılıkları, yetenekleri ve yükümlülükleri ifade edin Akkusatif (-i hali) durumda sahiplik zamirleri | |
4) | Kartvizit; profesyonel portre Sahiplik belirten iyelik sıfatları | |
5) | Yer planı, yol tarifi Yol tariflerini sorun ve açıklayın Konum hakkında yardım isteyin Edatlar: in, durch, über + Akkusativ *Edatlar: zu, an…vorbei + Dativ | |
6) | Bir yolculuk, turizm, gezi, ulaşım aracı planlayın *Dative / Konum fiilleri *Modal Fiil: wollen | |
7) | *Tatil hakkında konuşun *Tatil deneyimlerini anlatın *Bir kazayı anlatın *Yakın geçmiş zaman: -di'li geçmiş zaman *-di'li geçmiş zamanda haben ve sein (Sahip olmak ve olmak) | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Geçmiş hakkında konuşun *-di'li geçmeiş zamanda düzenli ve düzensiz fiiller *Aylar – Edatlar im, am | |
10) | *Market alışverişi; yeme alışkanlıkları *Fiyatı sor ve cevapla *Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern | |
11) | *Sevdiklerinizi ve sevmediklerinizi ifade edin *Yiyecek, ölçüler ve ağırlıklar *Soru: Welch- *Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern | |
12) | *Moda, kıyafetler ve renkler hakkında konuşun *Kipsel fiil: mögen *Gösterge zamirleri: dies- ve der, das, die | |
13) | *Spor, vücut parçaları *Hastalık hakkında konuşma *Tavsiye verme *Emir kipi *Modal fiil: dürfen *Accusative'de kişisel zamir | |
14) | Genel tekrar ve sınav hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Course Resources *A1 Netzwerk Klett Verlag Kursbuch, Arbeitsbuch and Intensivtrainer. They will be shared via Itslearning. Verlag, Langenscheidt – Wörterbuch Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch, PONS Wörterbuch Englisch Deutsch / Deutsch – Englisch |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Küçük Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme | 1 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 1 |
5) | Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme | 1 |
6) | Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme | 1 |
7) | Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme | 1 |
8) | Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme | 1 |
9) | Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme | 1 |
10) | Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi | 1 |