Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş: Kılavuzlar, Müfredat ve Materyaller |
|
2) |
Meslek ve günlük yaşam
*Meslekler, günlük rutin ve aktiviteler hakkında konuşun
*Günlük rutin
*Saat söyleme
Modal fiiller können, müssen şimdiki zamanda |
|
3) |
Olasılıkları, yetenekleri ve yükümlülükleri ifade edin
Akkusatif (-i hali) durumda sahiplik zamirleri |
|
4) |
Kartvizit; profesyonel portre
Sahiplik belirten iyelik sıfatları |
|
5) |
Yer planı, yol tarifi
Yol tariflerini sorun ve açıklayın
Konum hakkında yardım isteyin
Edatlar: in, durch, über + Akkusativ
*Edatlar: zu, an…vorbei + Dativ |
|
6) |
Bir yolculuk, turizm, gezi, ulaşım aracı planlayın
*Dative / Konum fiilleri
*Modal Fiil: wollen |
|
7) |
*Tatil hakkında konuşun
*Tatil deneyimlerini anlatın
*Bir kazayı anlatın
*Yakın geçmiş zaman: -di'li geçmiş zaman
*-di'li geçmiş zamanda haben ve sein (Sahip olmak ve olmak) |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Geçmiş hakkında konuşun
*-di'li geçmeiş zamanda düzenli ve düzensiz fiiller
*Aylar – Edatlar im, am |
|
10) |
*Market alışverişi; yeme alışkanlıkları
*Fiyatı sor ve cevapla
*Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern |
|
11) |
*Sevdiklerinizi ve sevmediklerinizi ifade edin
*Yiyecek, ölçüler ve ağırlıklar
*Soru: Welch-
*Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern |
|
12) |
*Moda, kıyafetler ve renkler hakkında konuşun
*Kipsel fiil: mögen
*Gösterge zamirleri: dies- ve der, das, die |
|
13) |
*Spor, vücut parçaları
*Hastalık hakkında konuşma
*Tavsiye verme
*Emir kipi
*Modal fiil: dürfen
*Accusative'de kişisel zamir |
|
14) |
Genel tekrar ve sınav hazırlığı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|