GEP1406 Almanca IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1406 Almanca II Güz
Bahar
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Almanca
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı: Almanca temel düzeyinde dinleme, konuşma, okuma ve yazmanın eşliğinde yeterlilik geliştirmenize yardımcı olacaktır. Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin Öğrenme Çıktıları
Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz:
1. Tanıdık ve günlük ifadeleri ve çok basit cümleleri anlayıp kullanabilecektir.
2. Kendinizi ve başkalarını tanıtın.
3. Konuştuğu kişi yavaş ve anlaşılır konuşursa ve yardım etmeye istekliyse basit bir şekilde iletişim kurabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler Almanca'da Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Temel olarak adlandırılan A1 seviyesine geleceklerdir.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: Kılavuzlar, Müfredat ve Materyaller
2) Meslek ve günlük yaşam *Meslekler, günlük rutin ve aktiviteler hakkında konuşun *Günlük rutin *Saat söyleme Modal fiiller können, müssen şimdiki zamanda
3) Olasılıkları, yetenekleri ve yükümlülükleri ifade edin Akkusatif (-i hali) durumda sahiplik zamirleri
4) Kartvizit; profesyonel portre Sahiplik belirten iyelik sıfatları
5) Yer planı, yol tarifi Yol tariflerini sorun ve açıklayın Konum hakkında yardım isteyin Edatlar: in, durch, über + Akkusativ *Edatlar: zu, an…vorbei + Dativ
6) Bir yolculuk, turizm, gezi, ulaşım aracı planlayın *Dative / Konum fiilleri *Modal Fiil: wollen
7) *Tatil hakkında konuşun *Tatil deneyimlerini anlatın *Bir kazayı anlatın *Yakın geçmiş zaman: -di'li geçmiş zaman *-di'li geçmiş zamanda haben ve sein (Sahip olmak ve olmak)
8) Ara Sınav Haftası
9) Geçmiş hakkında konuşun *-di'li geçmeiş zamanda düzenli ve düzensiz fiiller *Aylar – Edatlar im, am
10) *Market alışverişi; yeme alışkanlıkları *Fiyatı sor ve cevapla *Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern
11) *Sevdiklerinizi ve sevmediklerinizi ifade edin *Yiyecek, ölçüler ve ağırlıklar *Soru: Welch- *Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern
12) *Moda, kıyafetler ve renkler hakkında konuşun *Kipsel fiil: mögen *Gösterge zamirleri: dies- ve der, das, die
13) *Spor, vücut parçaları *Hastalık hakkında konuşma *Tavsiye verme *Emir kipi *Modal fiil: dürfen *Accusative'de kişisel zamir
14) Genel tekrar ve sınav hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Course Resources
*A1 Netzwerk Klett Verlag Kursbuch, Arbeitsbuch and Intensivtrainer. They will be shared via Itslearning.

Verlag, Langenscheidt – Wörterbuch Türkisch Deutsch / Deutsch – Türkisch, PONS Wörterbuch Englisch Deutsch / Deutsch – Englisch

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Küçük Sınavlar 2 15 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.