Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş: Kılavuzlar, Müfredat ve Materyaller |
|
2) |
Meslek ve günlük yaşam
*Meslekler, günlük rutin ve aktiviteler hakkında konuşun
*Günlük rutin
*Saat söyleme
Modal fiiller können, müssen şimdiki zamanda |
|
3) |
Olasılıkları, yetenekleri ve yükümlülükleri ifade edin
Akkusatif (-i hali) durumda sahiplik zamirleri |
|
4) |
Kartvizit; profesyonel portre
Sahiplik belirten iyelik sıfatları |
|
5) |
Yer planı, yol tarifi
Yol tariflerini sorun ve açıklayın
Konum hakkında yardım isteyin
Edatlar: in, durch, über + Akkusativ
*Edatlar: zu, an…vorbei + Dativ |
|
6) |
Bir yolculuk, turizm, gezi, ulaşım aracı planlayın
*Dative / Konum fiilleri
*Modal Fiil: wollen |
|
7) |
*Tatil hakkında konuşun
*Tatil deneyimlerini anlatın
*Bir kazayı anlatın
*Yakın geçmiş zaman: -di'li geçmiş zaman
*-di'li geçmiş zamanda haben ve sein (Sahip olmak ve olmak) |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Geçmiş hakkında konuşun
*-di'li geçmeiş zamanda düzenli ve düzensiz fiiller
*Aylar – Edatlar im, am |
|
10) |
*Market alışverişi; yeme alışkanlıkları
*Fiyatı sor ve cevapla
*Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern |
|
11) |
*Sevdiklerinizi ve sevmediklerinizi ifade edin
*Yiyecek, ölçüler ve ağırlıklar
*Soru: Welch-
*Karşılaştırmalı sıfatlar: viel, gut, gern |
|
12) |
*Moda, kıyafetler ve renkler hakkında konuşun
*Kipsel fiil: mögen
*Gösterge zamirleri: dies- ve der, das, die |
|
13) |
*Spor, vücut parçaları
*Hastalık hakkında konuşma
*Tavsiye verme
*Emir kipi
*Modal fiil: dürfen
*Accusative'de kişisel zamir |
|
14) |
Genel tekrar ve sınav hazırlığı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
|
2) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
|
3) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
4 |
4) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
3 |
5) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
|
6) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
4 |
7) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
|
8) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
|
9) |
Genetik ve biyoinformatik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
|
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
|
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara genetik ve biyoinformatik bilimini kullanarak çözüm araştırır. |
|