GEP1404 Fransızca IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1404 Fransızca II Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Fransızca
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
o Kendini tanıtabilecektir.
o Kendi hakkında bilgiler verebilecektir.
o Başkaları hakkında bilgiler verebilecektir.
o Birisi hakkında sorular sorabilecektir.
o Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilecektir.
o Haftalık ders programı hakkında konuşabilecektir.
o Kullandığı ulaşım araçlarını belirterek yolculuğu hakkında konuşabilecektir.
o Yol tarifi yapabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine getirmektir.Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlk temas. Fransızca, Fransızlar, Fransa FESTIVAL 1 / Méthode de français
2) L1 Kendini tanıtmak FESTIVAL 1 / Méthode de français
3) L1 Kendini tanıtmak FESTIVAL 1 / Méthode de français
4) L2 Kendi hakkında bilgiler verebilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
5) L3 Başkaları hakkında bilgiler verebilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
6) L3 Başkaları hakkında bilgiler verebilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
7) L4 Birisi hakkında sorular sorabilmek. Bilan ünite FESTIVAL 1 / Méthode de français
8) Ara Sınav Haftası
9) L5 Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
10) L6 Haftalık ders programı hakkında konuşabilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
11) L7 Kullandığı ulaşım araçlarını belirterek yolculuğu hakkında konuşabilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
12) L8 Yol tarifi yapabilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
13) L8 Yol tarifi yapabilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: FESTIVAL 1 / Méthode de français CLE International ISBN: 2090353201
FESTIVAL 1 / Méthode de français Cahier d’Exercices ISBN: 209035321X
Diğer Kaynaklar: FransızcaTürkçe Modern Sözlük, Fono, ISBN: 975–471–164X French Dictionary Plus Grammar Collins ISBN: 0–06–057576X Bescherelle – La Conjugaison, Hatier, ISBN: 2–218–71716–6

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 2 15 30
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek 1
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek 1
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak 1
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek 1
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek 1
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek 1
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 1
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek 1
9) Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek 1
10) Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak 1
11) Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek 1