FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1403 | Fransızca I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: Fransızca temel düzeyinde dinleme, konuşma, okuma ve yazmanın eşliğinde yeterlilik geliştirmenize yardımcı olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Kendinizi tanıtabileceksiniz 2. İnsanları selamlayabileceksiniz 3. Alfabeyi öğrenmiş olacaksınız 4. Fransızca telaffuz ve aksanları öğreneceksiniz 5. Eril-dişil arasında ayrımı yapabileceksiniz 6. Çoğul yapabileceksiniz 7. Temel soru kalıpları öğreneceksiniz 8. Artikelleri öğreneceksiniz 9. Edatları öğreneceksiniz 10. Fiil çekimleri öğreneceksiniz (etre, avoir , aller +1.grup fiilleri) 11. Başka birini tanıtabileceksiniz 12. Kelime bilgisi geliştireceksiniz (aile, meslek, milliyet, renkler, sıfatlar, giyim, yiyecek, içecek, hobi…) 13. Fransızca sayabileceksiniz (0-100) 14. Günleri, ayları, mevsimleri öğreneceksiniz 15. Kendiniz ve aileniz hakkında konuşabileceksiniz 16. Olumsuz cümle kurabileceksiniz 17. Hobi ya sevdiğiniz etkinlikleri hakkında konuşabileceksiniz |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 0403 dersine giriş Alfabe,aksanlar,harf birleşimleri, telaffuz,selamlaşma,tanışma Vedalaşma. İsim kodlama | |
2) | Unite 1.Ders 0. Fransızca sayılar 11-20, aile sözcükleri, nationalites, Etre, s’appeler , birleşimler (eau,ch,au,oi,ai) | Devoir 1 |
3) | Unite 1.Leçon1.Etre,avoir,s’appeler, Habiter. Zamirler, sayılar 20-30 cinsiyetler-masculin-feminin Quel age avez-vous? Avoir | Devoir 2 |
4) | Unite 1. Leçon 2.Artikeller le/la, meslekler,habiter fiili, nombres 30-40 en,au,a edatları, ülkeler Dinleme,okuma,konuşma Se presenter | Devoir 3 |
5) | Unite 1.Leçon 3. Aller ve avoir fiilleri,aitlik zamirleri, eril-dişil artikeller nombres 40-50 Un-une, Quel soru türleri Sayılar | Devoir 4 |
6) | Unite 1.Leçon 4-1.grup fiil çekimi şimdiki zamanda:chercher,parler,aimer,habiter Aktiviteler, hobiler, mail yazışması 50-60 | Devoir 5 |
7) | Unite 1 Leçon 4 .Haftanın günleri, aylar ve mevsimler, nombres 60-70 Konuşma, J’aime … Je n’aime pas …J’adore… Je deteste … | Devoir 6 |
8) | 1.QUİZ ( ONLİNE , itslearning üzerinde) | |
9) | Aimer,adorer,detester.J’aime … je n’aime pas…iyecek-içecek; Saatleri.Quelle heure est-il? İl est … 70-80 | Devoir 7 |
10) | Unite 2.Leçon 5.İsimlerin çoğulu, artikiler çoğul, il y a,kıyafetler,yer edatları ve zarfları Qu’est-ce que…sorusu, Dinleme,konuşma | Devoir 8 |
11) | Unite 2.Leçon 6.İsim,sıfat,yiyelik zamirlerin çoğulu,.Renkler, .Leçon 7.Alışveriş yapmak, işaret sıfatları dişil-eril-çoğul, kıyafetler,renkler,chercher 90-100 trouver fiilleri,Comment?Combien? soruları | Devoir 9 |
12) | Unite 2.Leçon 7.Okuma,dinleme, sorulara cevap verme, Fiyatı,rengi sorma, nesne tanımlama ve yeri sorma, zevkleri ifade etme | Devoir 10 |
13) | 2.QUİZ ONLİNE | |
14) | 2.Quiz analizi. FİNAL hazırlığı – alıştırmalar Mazeret haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Le nouveau TAXİ 1 (livre de l’étudiant) Le matériel de l’enseignant (Hocanın ders materyalleri) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 2 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 2 | 4 | 8 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 3 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek | |
9) | Fizyoterapi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilmek | |
10) | Tedavi öncesi hastaya gerekli bilgiyi vermek ve hastayı tedaviye uygun olarak hazırlamak | |
11) | Fizyoterapi araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilmek, kontrollerini yapabilmek ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlayabilmek |