DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1403 | Fransızca I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Fransızca |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: Fransızca temel düzeyinde dinleme, konuşma, okuma ve yazmanın eşliğinde yeterlilik geliştirmenize yardımcı olacaktır. Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Kendinizi tanıtabileceksiniz 2. İnsanları selamlayabileceksiniz 3. Alfabeyi öğrenmiş olacaksınız 4. Fransızca telaffuz ve aksanları öğreneceksiniz 5. Eril-dişil arasında ayrımı yapabileceksiniz 6. Çoğul yapabileceksiniz 7. Temel soru kalıpları öğreneceksiniz 8. Artikelleri öğreneceksiniz 9. Edatları öğreneceksiniz 10. Fiil çekimleri öğreneceksiniz (etre, avoir , aller +1.grup fiilleri) 11. Başka birini tanıtabileceksiniz 12. Kelime bilgisi geliştireceksiniz (aile, meslek, milliyet, renkler, sıfatlar, giyim, yiyecek, içecek, hobi…) 13. Fransızca sayabileceksiniz (0-100) 14. Günleri, ayları, mevsimleri öğreneceksiniz 15. Kendiniz ve aileniz hakkında konuşabileceksiniz 16. Olumsuz cümle kurabileceksiniz 17. Hobi ya sevdiğiniz etkinlikleri hakkında konuşabileceksiniz |
Bu derste öğrenciler Fransızca'da Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine geleceklerdir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 0403 dersine giriş Alfabe,aksanlar,harf birleşimleri, telaffuz,selamlaşma,tanışma Vedalaşma. İsim kodlama | |
2) | Unite 1.Ders 0. Fransızca sayılar 11-20, aile sözcükleri, nationalites, Etre, s’appeler , birleşimler (eau,ch,au,oi,ai) | Devoir 1 |
3) | Unite 1.Leçon1.Etre,avoir,s’appeler, Habiter. Zamirler, sayılar 20-30 cinsiyetler-masculin-feminin Quel age avez-vous? Avoir | Devoir 2 |
4) | Unite 1. Leçon 2.Artikeller le/la, meslekler,habiter fiili, nombres 30-40 en,au,a edatları, ülkeler Dinleme,okuma,konuşma Se presenter | Devoir 3 |
5) | Unite 1.Leçon 3. Aller ve avoir fiilleri,aitlik zamirleri, eril-dişil artikeller nombres 40-50 Un-une, Quel soru türleri Sayılar | Devoir 4 |
6) | Unite 1.Leçon 4-1.grup fiil çekimi şimdiki zamanda:chercher,parler,aimer,habiter Aktiviteler, hobiler, mail yazışması 50-60 | Devoir 5 |
7) | Unite 1 Leçon 4 .Haftanın günleri, aylar ve mevsimler, nombres 60-70 Konuşma, J’aime … Je n’aime pas …J’adore… Je deteste … | Devoir 6 |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Aimer,adorer,detester.J’aime … je n’aime pas…iyecek-içecek; Saatleri.Quelle heure est-il? İl est … 70-80 | Devoir 7 |
10) | Unite 2.Leçon 5.İsimlerin çoğulu, artikiler çoğul, il y a,kıyafetler,yer edatları ve zarfları Qu’est-ce que…sorusu, Dinleme,konuşma | Devoir 8 |
11) | Unite 2.Leçon 6.İsim,sıfat,yiyelik zamirlerin çoğulu,.Renkler, .Leçon 7.Alışveriş yapmak, işaret sıfatları dişil-eril-çoğul, kıyafetler,renkler,chercher 90-100 trouver fiilleri,Comment?Combien? soruları | Devoir 9 |
12) | Unite 2.Leçon Devam 7.Okuma,dinleme, sorulara cevap verme, Fiyatı,rengi sorma, nesne tanımlama ve yeri sorma, zevkleri ifade etme | Devoir 10 |
13) | Unite 2.Leçon Devam 7.Okuma,dinleme, sorulara cevap verme, Fiyatı,rengi sorma, nesne tanımlama ve yeri sorma, zevkleri ifade etme | |
14) | FİNAL hazırlığı – alıştırmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Le nouveau TAXİ 1 (livre de l’étudiant) Le matériel de l’enseignant (Hocanın ders materyalleri) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |