DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1131 | Klasik Müziğe Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | ERMAN TÜRKİLİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | none |
Dersin Amacı: | Klasik Müziğin görsel ve dinleti ağırlıklı bir yöntem ile anlatılması ve kazandırılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Evrensel müziği tanımaları, müzik terminolojisini anlamaları,.Sanatın diğer kolları ile ilişkilerinin öğrenilmesi. |
Antik Çağdan Viyana Klasiklerine kadar olan dönem ve Müzik türlerinin tanımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Antik ve Orta Çağlarda Müzik Gregorien kilise müzikleri | |
2) | Gotik Çağ Müzik ve Mimaride Terminoloji | Gotik Çağ Müzik DVD |
3) | Üvertür, Orotoryo, ve Madrigal tanımları | cd |
4) | Rönesans Çağı etkileri, Terminoloji | |
5) | Opera tanımı İnsan seslerinin sınıflandırılması | dvd |
6) | Orkestra Çalgılarının tanımı | |
7) | Homofoni, Polifoni,Parti ve Partisyon | Notaların incelenmesi |
8) | Barok Çağ, Barok Devrin kültürel temelleri | |
9) | Bach,Vivaldi, Scarlatti , Barok döneminde Opera | |
10) | Oda Müziği ve Süit Tanımları | |
11) | Klasik Döneme Genel Bakış. Diğer sanat dalları ile karşılaştırma | |
12) | Viyana Kiasikleri Mozart, Haydn, Beethoven | |
13) | Senfoni, Konçerto Tanımları | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Hocanın verdiği notlar |
Diğer Kaynaklar: | DVD, CD, Canlı Konserler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |