AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1122 | Shakespeare ve Çağdaş Yorumları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Shakespeare’in belli eserlerini inceleyerek bu eserlerin geçmişten günümüze nasıl yorumlanıp sahnelendiğini anlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Edebi bir metni analiz edebilmek. 2- Shakespeare’in eserlerini, kendi döneminin sosyo-kültürel ve politik ortamına göre değerlendirmek. 3- Shakespeare’in oyunlarının sahneye nasıl uyarlayabileceğine dair bakış açısı kazanmak. 4- İzlenen Shakespeare oyunlarının sahneye nasıl uyarlandığını tartışıp bunu eleştirel bir şekilde ifade edebilmek. 5- Oyunlar/Metinler arası paralellikleri saptayıp eserleri dönemin sanat akımlarıyla bağdaştırabilmek. |
Shakespeare’in oyunlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel giriş Rönesans, reform gibi kavramlar... | |
2) | 16. yüzyıl - İngiltere Tudor’lar, Kraliçe Elizabeth | |
3) | Shakespeare’in hayatı ve eserlerine genel bir bakış | |
4) | Shakespeare’in tragedyaları. Önemli tiradlar incenecektir. | |
5) | Hamlet - Hamlet’in deliliği, siyaset ve ahlak | Okuma - Hamlet |
6) | Hamlet Filmler’den kesitler Laurence Olivier’in 1948 versiyonu Kenneth Branagh’nın 1997 | |
7) | Shakespere’in soneleri Çeviri 130. ve 18. soneler | |
8) | Tekrar | |
9) | İzlenen oyunlardan birinden gelecek konuk konuşmacı | |
10) | Shakespeare'in tragedyalarından biri (her dönem farklılık gösterebilir: Macbeth,Othello ya da Venedik Taciri) | Okuma |
11) | Seçilmiş olan tragedyaya devam. | |
12) | Shakespeare’in komedileri Görünenler ile gerçekler Bir Yaz Gecesi Rüyası | Okuma - Bir Yaz Gecesi Rüyası |
13) | Bir Yaz Gecesi Rüyası devam... | |
14) | Shakespeare’in soytarıları Soytarıların bilgeliği | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Shakespeare'in seçilen 3 oyunu Shakespeare yazar ve eserleri - Stanley Wells Shakespeare in Production: Whose History? H.R. Coursen The Shakespearean Stage 1574-1642 – Andrew Gurr Articles – depending on the plays being discussed that semester |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
8) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme | |
9) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | |
10) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme | |
11) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme | |
12) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. |