DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1122 | Shakespeare ve Çağdaş Yorumları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencileri Shakespeare'in eserleri ve bunların çağdaş yorumlarıyla tanıştırmaktır. Bu ders, William Shakespeare'in metinlerinin derinlemesine incelenmesini sağlamayı, onun edebi katkılarının kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamak için ana temalara, karakterlere ve anlatılara odaklanmayı amaçlamaktadır. Çağdaş uyarlamaların ve yorumların mevcut sosyal, kültürel ve politik bağlamları nasıl yansıttığını araştıracak ve böylece Shakespeare'in eserlerini günümüz dünyasına uygun tutacak. Öğrenciler, çeşitli yorumlayıcı mercekler kullanarak hem orijinal metinlerle hem de bunların modern yorumlarıyla etkileşime geçerek eleştirel analiz becerilerini geliştireceklerdir. Ders, karşılaştırmalı analizi teşvik ederek öğrencilerin tarihsel ve kültürel değişimlerin bu yeniden yorumlamalar üzerindeki etkilerini belirlemelerini sağlar. Ek olarak, öğrencileri Shakespeare'in metinlerini çağdaş izleyiciler için yeniden tasarlamaya teşvik ederek yaratıcı katılımı teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Tartışmalar, sunumlar ve yazılı ödevler aracılığıyla öğrenciler, içgörülerini ve analizlerini açık ve etkili bir şekilde ifade ederek iletişim becerilerini geliştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Edebi bir bakış açısı ve Shakespeare'in oyunlarını ve sonelerini anlama yeteneği geliştirmek. 2- Eleştirel düşünme/yazma becerilerini, yani edebi materyali analiz etme, yorumlama, sentezleme ve değerlendirme yeteneğini geliştirebilmek. 3- Belirli konuları (belirli oyunu) derinlemesine incelemek. 4- İncelenen eserleri sosyal, kültürel ve politik bağlamlarına yerleştirmek. 5- Çeşitli edebi metinler arasında bağlantılar kurma ve eleştirel bağlantılar kurma yeteneklerini geliştirmek ve disiplinler arası bir tutum benimsemek. 6- Oyuncuların, yönetmenlerin ve uyarlayıcıların ham maddeden canlı tiyatroyu nasıl yaptıklarını anlamak. |
Shakespeare’in oyunlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek. Dersimizde, öğretim yöntem ve teknikleri olarak; Teknoloji Destekli Öğrenme, İşbirlikli Öğrenme, Ders, Okuma, Deney, Sosyal Aktivite yöntemlerinden faydalanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel giriş Rönesans, reform gibi kavramlar... | |
2) | 16. yüzyıl - İngiltere Tudor’lar, Kraliçe Elizabeth | |
3) | Shakespeare’in hayatı ve eserlerine genel bir bakış | |
4) | Shakespeare’in tragedyaları. Önemli tiradlar incenecektir. | |
5) | Hamlet - Hamlet’in deliliği, siyaset ve ahlak | Okuma - Hamlet |
6) | Hamlet Filmler’den kesitler Laurence Olivier’in 1948 versiyonu Kenneth Branagh’nın 1997 | |
7) | Shakespere’in soneleri Çeviri 130. ve 18. soneler | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | İzlenen oyunlardan birinden gelecek konuk konuşmacı | |
10) | Shakespeare'in tragedyalarından biri (her dönem farklılık gösterebilir: Macbeth,Othello ya da Venedik Taciri) | Okuma |
11) | Seçilmiş olan tragedyaya devam. | |
12) | Shakespeare’in komedileri Görünenler ile gerçekler Bir Yaz Gecesi Rüyası | Okuma - Bir Yaz Gecesi Rüyası |
13) | Bir Yaz Gecesi Rüyası devam... | |
14) | Shakespeare’in soytarıları Soytarıların bilgeliği |
Ders Notları / Kitaplar: | Shakespeare'in seçilen 3 oyunu Shakespeare yazar ve eserleri - Stanley Wells Shakespeare in Production: Whose History? H.R. Coursen The Shakespearean Stage 1574-1642 – Andrew Gurr Articles – depending on the plays being discussed that semester |
Diğer Kaynaklar: | Course Resources Lectures and critical books on Shakespeare and the plays we will study in class. Shakespeare’s plays: Hamlet, Macbeth, Othello, Julius Caesar, The Taming of the Shrew Henry IV part 2. Suggested books: Shakespeare in production: Whose History - H.R. Coursen Shakespeare: The writer and His work - Stanley Wells Tyrant: Shakespeare on Politics - Stephan Greenblatt Will in the World: How Shakespeare Became Shakespeare - Stephan Greenblatt |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |