DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1122 | Shakespeare ve Çağdaş Yorumları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencileri Shakespeare'in eserleri ve bunların çağdaş yorumlarıyla tanıştırmaktır. Bu ders, William Shakespeare'in metinlerinin derinlemesine incelenmesini sağlamayı, onun edebi katkılarının kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamak için ana temalara, karakterlere ve anlatılara odaklanmayı amaçlamaktadır. Çağdaş uyarlamaların ve yorumların mevcut sosyal, kültürel ve politik bağlamları nasıl yansıttığını araştıracak ve böylece Shakespeare'in eserlerini günümüz dünyasına uygun tutacak. Öğrenciler, çeşitli yorumlayıcı mercekler kullanarak hem orijinal metinlerle hem de bunların modern yorumlarıyla etkileşime geçerek eleştirel analiz becerilerini geliştireceklerdir. Ders, karşılaştırmalı analizi teşvik ederek öğrencilerin tarihsel ve kültürel değişimlerin bu yeniden yorumlamalar üzerindeki etkilerini belirlemelerini sağlar. Ek olarak, öğrencileri Shakespeare'in metinlerini çağdaş izleyiciler için yeniden tasarlamaya teşvik ederek yaratıcı katılımı teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Tartışmalar, sunumlar ve yazılı ödevler aracılığıyla öğrenciler, içgörülerini ve analizlerini açık ve etkili bir şekilde ifade ederek iletişim becerilerini geliştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Edebi bir bakış açısı ve Shakespeare'in oyunlarını ve sonelerini anlama yeteneği geliştirmek. 2- Eleştirel düşünme/yazma becerilerini, yani edebi materyali analiz etme, yorumlama, sentezleme ve değerlendirme yeteneğini geliştirebilmek. 3- Belirli konuları (belirli oyunu) derinlemesine incelemek. 4- İncelenen eserleri sosyal, kültürel ve politik bağlamlarına yerleştirmek. 5- Çeşitli edebi metinler arasında bağlantılar kurma ve eleştirel bağlantılar kurma yeteneklerini geliştirmek ve disiplinler arası bir tutum benimsemek. 6- Oyuncuların, yönetmenlerin ve uyarlayıcıların ham maddeden canlı tiyatroyu nasıl yaptıklarını anlamak. |
Shakespeare’in oyunlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek. Dersimizde, öğretim yöntem ve teknikleri olarak; Teknoloji Destekli Öğrenme, İşbirlikli Öğrenme, Ders, Okuma, Deney, Sosyal Aktivite yöntemlerinden faydalanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel giriş Rönesans, reform gibi kavramlar... | |
2) | 16. yüzyıl - İngiltere Tudor’lar, Kraliçe Elizabeth | |
3) | Shakespeare’in hayatı ve eserlerine genel bir bakış | |
4) | Shakespeare’in tragedyaları. Önemli tiradlar incenecektir. | |
5) | Hamlet - Hamlet’in deliliği, siyaset ve ahlak | Okuma - Hamlet |
6) | Hamlet Filmler’den kesitler Laurence Olivier’in 1948 versiyonu Kenneth Branagh’nın 1997 | |
7) | Shakespere’in soneleri Çeviri 130. ve 18. soneler | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | İzlenen oyunlardan birinden gelecek konuk konuşmacı | |
10) | Shakespeare'in tragedyalarından biri (her dönem farklılık gösterebilir: Macbeth,Othello ya da Venedik Taciri) | Okuma |
11) | Seçilmiş olan tragedyaya devam. | |
12) | Shakespeare’in komedileri Görünenler ile gerçekler Bir Yaz Gecesi Rüyası | Okuma - Bir Yaz Gecesi Rüyası |
13) | Bir Yaz Gecesi Rüyası devam... | |
14) | Shakespeare’in soytarıları Soytarıların bilgeliği |
Ders Notları / Kitaplar: | Shakespeare'in seçilen 3 oyunu Shakespeare yazar ve eserleri - Stanley Wells Shakespeare in Production: Whose History? H.R. Coursen The Shakespearean Stage 1574-1642 – Andrew Gurr Articles – depending on the plays being discussed that semester |
Diğer Kaynaklar: | Course Resources Lectures and critical books on Shakespeare and the plays we will study in class. Shakespeare’s plays: Hamlet, Macbeth, Othello, Julius Caesar, The Taming of the Shrew Henry IV part 2. Suggested books: Shakespeare in production: Whose History - H.R. Coursen Shakespeare: The writer and His work - Stanley Wells Tyrant: Shakespeare on Politics - Stephan Greenblatt Will in the World: How Shakespeare Became Shakespeare - Stephan Greenblatt |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |