EDT5888-2 Yüksek Lisans TeziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5888-2 Yüksek Lisans Tezi Bahar 0 0 0 30

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: EDT5888-1 - Thesis
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrenciye seçilen bir konu hakkında bağımsız olarak araştırma, değerlendirme ve uygun şekilde hazırladığı çalışmayı sunma fırsatı vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir çalışma alanındaki teorik, pratik veya örnek çalışmalara uygun araştırma metotlarını uygulayabilme
2. Araştırma metotlarını ve bulgularını değerlendirebilir ve araştırma alanında başarıyla uygulayabilme
3. Bir araştırmanın sonucu olarak tutarlı ve tatmin edici bir tez yazabilme

Dersin İçeriği

Bu araştırma sürecinin birer parçası olarak öğrenci bir araştırma ya da deneysel inceleme hazırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İleri Literatür Araması
2) İleri Literatür Araması
3) İleri Literatür Araması
4) İleri Literatür Araması
5) İnceleme
6) İnceleme
7) Veri Toplama
8) Veri Toplama
9) Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi
10) Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi
11) Tez Taslağının Oluşturulması
12) Tez Taslağının Oluşturulması
13) Tezin Bitirilmesi ve Teslimi
14) Tezin Bitirilmesi ve Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rudestam, K. E., & Newton R. R. (2000). Surviving Your Dissertation: A Comprehensive Guide to Content and Process. Sage Publications: UK

Sharp, J. A., Peters, J., & Howard, K. (2002). The management of a student research project. Gower: Aldershot.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 250 250
Proje 1 500 500
Toplam İş Yükü 750

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.