SİNEMA VE MEDYA ARAŞTIRMALARI (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMR6026 | Sinema, Populer Söylemler ve Teknoloji üzerine Mitler | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, teknolojiye ilişkin popüler söylemlerin ve mitlerin sinemadaki yansımalarını incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Teknolojik gelişmelerin yanısıra ortaya çıkan popüler söylemlerin ortaya çıkışındaki dinamikleri anlamak. II. Sinemada auteur kavramını anlamak. III. Teknoloji ve insanlık/toplum arasındaki ilişkiler konusunun yakın dönem avangard sinemada nasıl ele alındığını anlamak. IV. Post-modernist teoride yeni iletişim teknolojilerine ilişkin yaklaşımlara aşina olmak. V. Teknolojiye ilişkin postmodernist yaklaşımları eleştirel biçimde değerlendirebilme yeteneğini kazanmak. |
Dersin ilk bölümünde her bir yeni teknolojşk gelişmenin nasıl popüler söylemlere ve mitlere yolaçtığı, J. Sconce'ın bu konıdaki çalışması temel alınarak incelenecektir. İkinci bölümde ise Cronenberg sineması bir örnek vaka olarak ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | - |
2) | Medyumlar ve medya | okuma |
3) | Boşluktan gelen ses | okuma |
4) | Yabancı eter | okuma |
5) | Statik ve statis | okuma |
6) | Simulasyon ve psikoz | okuma |
7) | Ara değerlendirme | - |
8) | David Cronenberg sineması -1 | okuma ve film izleme |
9) | David Cronenberg sineması - 2 | okuma ve film izleme |
10) | David Cronenberg sineması -3 | okuma ve film izleme |
11) | David Cronenberg sineması -4 | okuma ve film izleme |
12) | David Cronenberg sineması -5 | okuma ve film izleme |
13) | David Cronenberg sineması -6 | okuma ve film izleme |
14) | Sunuşlar | sunuşu hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Jeffrey Sconce, Haunted Media (Duke Univ. Press, 2000) William Beard, The Artist as Monster: The Cinema of David Cronenberg (Univ. of Toronto Press, 2006) |
Diğer Kaynaklar: | Chris Rodley (ed.), Cronenberg on Cronenberg (Faber & Faber, 1994) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Sunum | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 9 | 144 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | To define the historical and theoretical relations of mass media with power structures, economy and ideology through world and Turkish film and media examples. Demonstrate media literacy through the development of critical, analytical and argumentation skills and academic research To define and explain the basic terms and concepts, major trends and periods related to modes of production (fiction, documentary, experimental and/or animation), film history and film theory, mass communication theories. | 5 |