CMR6026 Sin.PopulerSöylmlerveTekn.üzerineMitlerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİNEMA VE MEDYA ARAŞTIRMALARI (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİNEMA VE MEDYA ARAŞTIRMALARI (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMR6026 Sinema, Populer Söylemler ve Teknoloji üzerine Mitler Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dersin Amacı: Dersin amacı, teknolojiye ilişkin popüler söylemlerin ve mitlerin sinemadaki yansımalarını incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Teknolojik gelişmelerin yanısıra ortaya çıkan popüler söylemlerin ortaya çıkışındaki dinamikleri anlamak.
II. Sinemada auteur kavramını anlamak.
III. Teknoloji ve insanlık/toplum arasındaki ilişkiler konusunun yakın dönem avangard sinemada nasıl ele alındığını anlamak.
IV. Post-modernist teoride yeni iletişim teknolojilerine ilişkin yaklaşımlara aşina olmak.
V. Teknolojiye ilişkin postmodernist yaklaşımları eleştirel biçimde değerlendirebilme yeteneğini kazanmak.

Dersin İçeriği

Dersin ilk bölümünde her bir yeni teknolojşk gelişmenin nasıl popüler söylemlere ve mitlere yolaçtığı, J. Sconce'ın bu konıdaki çalışması temel alınarak incelenecektir. İkinci bölümde ise Cronenberg sineması bir örnek vaka olarak ele alınacaktır.
Dersin öğretme yöntemleri: Tartışma, işbirliği içinde öğrenme, öğretim üyesinin ders anlatımları ve konuk konuşmacılar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş -
2) Medyumlar ve medya okuma
3) Boşluktan gelen ses okuma
4) Yabancı eter okuma
5) Statik ve statis okuma
6) Simulasyon ve psikoz okuma
7) Ara değerlendirme -
8) David Cronenberg sineması -1 okuma ve film izleme
9) David Cronenberg sineması - 2 okuma ve film izleme
10) David Cronenberg sineması -3 okuma ve film izleme
11) David Cronenberg sineması -4 okuma ve film izleme
12) David Cronenberg sineması -5 okuma ve film izleme
13) David Cronenberg sineması -6 okuma ve film izleme
14) Sunuşlar sunuşu hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jeffrey Sconce, Haunted Media (Duke Univ. Press, 2000)
William Beard, The Artist as Monster: The Cinema of David Cronenberg (Univ. of Toronto Press, 2006)
Diğer Kaynaklar: Chris Rodley (ed.), Cronenberg on Cronenberg (Faber & Faber, 1994)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Sunum 1 % 45
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 9 144
Sunum / Seminer 14 7 98
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası literatüre katkı sağlayacak akademik bilgi ve ürün (konferans bildiri metni, makale, deneme, araştırma projeleri üretme ve değerlendirme vb gibi) üretme ve yorumlama konusunda azami yeterlik kazanır. 5
2) Sinema, medya ve kültürel çalışmalar disiplinleri içinde özel bir araştırma alanı hakkında geniş bir literatür bilgisi ve kavrayışı kazanır. 2
3) Sinema, medya ve kültürel çalışmalar alanlarındaki temel kavramları ve düşünme prensiplerine ilişkin bilgilere sahip olur. 3
4) Türkçe ve İngilizce dilinde yayımlanabilecek araştırma projeleri ve çıktıları üretebilmek için gerekli olan akademik yetenekleri kazanır. 4
5) Sinema, medya ve kültürel incelemeler alanlarına içkin bir konu hakkında etik değerleri ve kurallara uygun olarak tutarlı analiz, saptama ve yorum yapabilme becerisi kazanır. 3
6) Yaygın etki üreten ve özgün değer taşıyan araştırmaları üretme konusunda akademik sorumluluk ve bilinç sahibi olur. 4
7) Sinema, medya ve kültürel araştırmalar alanları içerisinde analiz edilebilecek her konuyu tarihsel, kültürel, ekonomik ve siyasi birleşenleri ile yorumlayabilme becerisine sahip olur. 4
8) Kantitatif ve Kalitatif araştırma yöntemlerini bilir ve uygulama yeteneği kazanır. 2