SİNEMA VE MEDYA ARAŞTIRMALARI (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMR6026 | Sinema, Populer Söylemler ve Teknoloji üzerine Mitler | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, teknolojiye ilişkin popüler söylemlerin ve mitlerin sinemadaki yansımalarını incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Teknolojik gelişmelerin yanısıra ortaya çıkan popüler söylemlerin ortaya çıkışındaki dinamikleri anlamak. II. Sinemada auteur kavramını anlamak. III. Teknoloji ve insanlık/toplum arasındaki ilişkiler konusunun yakın dönem avangard sinemada nasıl ele alındığını anlamak. IV. Post-modernist teoride yeni iletişim teknolojilerine ilişkin yaklaşımlara aşina olmak. V. Teknolojiye ilişkin postmodernist yaklaşımları eleştirel biçimde değerlendirebilme yeteneğini kazanmak. |
Dersin ilk bölümünde her bir yeni teknolojşk gelişmenin nasıl popüler söylemlere ve mitlere yolaçtığı, J. Sconce'ın bu konıdaki çalışması temel alınarak incelenecektir. İkinci bölümde ise Cronenberg sineması bir örnek vaka olarak ele alınacaktır. Dersin öğretme yöntemleri: Tartışma, işbirliği içinde öğrenme, öğretim üyesinin ders anlatımları ve konuk konuşmacılar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | - |
2) | Medyumlar ve medya | okuma |
3) | Boşluktan gelen ses | okuma |
4) | Yabancı eter | okuma |
5) | Statik ve statis | okuma |
6) | Simulasyon ve psikoz | okuma |
7) | Ara değerlendirme | - |
8) | David Cronenberg sineması -1 | okuma ve film izleme |
9) | David Cronenberg sineması - 2 | okuma ve film izleme |
10) | David Cronenberg sineması -3 | okuma ve film izleme |
11) | David Cronenberg sineması -4 | okuma ve film izleme |
12) | David Cronenberg sineması -5 | okuma ve film izleme |
13) | David Cronenberg sineması -6 | okuma ve film izleme |
14) | Sunuşlar | sunuşu hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Jeffrey Sconce, Haunted Media (Duke Univ. Press, 2000) William Beard, The Artist as Monster: The Cinema of David Cronenberg (Univ. of Toronto Press, 2006) |
Diğer Kaynaklar: | Chris Rodley (ed.), Cronenberg on Cronenberg (Faber & Faber, 1994) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Sunum | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 9 | 144 |
Sunum / Seminer | 14 | 7 | 98 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 300 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası literatüre katkı sağlayacak akademik bilgi ve ürün (konferans bildiri metni, makale, deneme, araştırma projeleri üretme ve değerlendirme vb gibi) üretme ve yorumlama konusunda azami yeterlik kazanır. | 5 |
2) | Sinema, medya ve kültürel çalışmalar disiplinleri içinde özel bir araştırma alanı hakkında geniş bir literatür bilgisi ve kavrayışı kazanır. | 2 |
3) | Sinema, medya ve kültürel çalışmalar alanlarındaki temel kavramları ve düşünme prensiplerine ilişkin bilgilere sahip olur. | 3 |
4) | Türkçe ve İngilizce dilinde yayımlanabilecek araştırma projeleri ve çıktıları üretebilmek için gerekli olan akademik yetenekleri kazanır. | 4 |
5) | Sinema, medya ve kültürel incelemeler alanlarına içkin bir konu hakkında etik değerleri ve kurallara uygun olarak tutarlı analiz, saptama ve yorum yapabilme becerisi kazanır. | 3 |
6) | Yaygın etki üreten ve özgün değer taşıyan araştırmaları üretme konusunda akademik sorumluluk ve bilinç sahibi olur. | 4 |
7) | Sinema, medya ve kültürel araştırmalar alanları içerisinde analiz edilebilecek her konuyu tarihsel, kültürel, ekonomik ve siyasi birleşenleri ile yorumlayabilme becerisine sahip olur. | 4 |
8) | Kantitatif ve Kalitatif araştırma yöntemlerini bilir ve uygulama yeteneği kazanır. | 2 |