CMR6024 Görsel Kültürde Bellek ve KimlikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİNEMA VE MEDYA ARAŞTIRMALARI (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİNEMA VE MEDYA ARAŞTIRMALARI (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMR6024 Görsel Kültürde Bellek ve Kimlik Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersin Amacı: Bu ders görsel kültürün ulusal, bireysel ve kollektif belleği nasıl taşıdığı, etkilediği ve dönüştürdüğü üzerine odaklanacaktır. Bu bağlamda fotoğraf ve sinema gibi kamera imgelerinin bellek ile ilişkiye içerisine girdiklerinde ürettikleri anlamlar ortaya konacaktaır. Yapılan okumalar ile sanatçının kavramı temsil pratiği içerisinde yeniden nasıl ürettiği sorusuna cevap aranırken, aynı zamanda izleyicinin temsil pratiği ile kurduğu ilişki ile ilgili okumalar yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Belleği görsel kültür içeeisinde tanumlamak.
-Görsel kültür içerisinde belleğin farklı tanımlarını ayrıştşmak.
-Görsel kültür içerisinde belleğin farklı tanımları arasındaki ilişkilerin farkına varmak.
-Belleğn taşıyıcısı olarak kamera görüntülerinin işlevini anlamak.
-Film ve fotoğraf temsilleri içerisinde belleğin farklı tanımlarını araştırmak.
-Belleğin inşaso içerisinde tarihi ve sanatsal etmenlerin etkisini kavrama.
-Belleğin hatırlama ve unutma ile ilişkisini anlama.

Dersin İçeriği

Bu ders okumalar va tartışmalar merkeze alınarak haftalık dersler şeklinde oluşacaktır. Okumalar haftalık olarak belirtilecek. Her öğrenci seçilmiş biliyografi ile ilgili bir sunuş ve literatür taraması yapmakla yükümülü olacaktır. Dönem sonunda, ders sırasında işlenen tematik konular temel alınarak br araştırma metni oluşturulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi Okuma: WG Sebald, Rings of Saturn
2) BELLEĞİN TEMEL KAVRAMLARI Michael Rothberg, Multidirectional Memory Marianne Hirsch, “The Generation of Post-Memory” Susannah Radstone, “Working With Memory
3) BELLEK VE GÖRSEL KÜLTÜR David Harvey, “The Condition of Postmodernity” Linda Hutcheon, “The Politics of Postmodernity”
4) MODERNİZM VE GÖRSEL BELLEK Walter Benjamin, “Paris, Capital of the Nineteenth Century"
5) BELLEK ALANLARI Marita Sturken, Tangled Memories James Young, “Memory, Countermemory and the End of the Monument”
6) IMGE VE BELLEK Victor Burgin, In/Different Spaces: Place and Memory in Visual Culture.
7) FOTOĞRAF VE BELLEK: TEMEL TARTIŞMALAR Roland Barthes, Camera Lucida Geoffrey Batchen, Forget Me Not: Photography & Remembrance
8) FOTOĞRAF VE BELLEK: BELGESEL Susan Sontag, Regarding the Pain of Others
9) FİLM VE BELLEK TEMEL TARTIŞMALAR Victor Burgin, Remembered Film Annette Kuhn, Dreaming of Fred and Ginger: Cinema and Cultural Memory
10) FILM AND MEMORY Screening: Derek Jarlman “Blue” and Discussion
11) GÖRSEL KÜLTÜRDE TRAVMA VE UNUTMA Marianne Hirsch, Family Frames Susan Sontag, Regarding the Pain of Others
12) NOSTALJİ VE İMGE Svetlana Boym, The Future of Nostalgia
13) KAMERA İLE BELLEĞİN YENİDEN İNŞASI Barbie Zelizer, “The Voice of the Visual in Public Memory” Marianne Hirsch, “Surviving Images”
14) FİNAL SUNUMLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Victor Burgin, In/different Places: Place and Memory in Visual Culture
Frances Guerin and Roger Hallas, The Image and the Witness: Trauma, Memory and Visual Culture
Diğer Kaynaklar: Walter Benjamin, “A Berlin Chronicle”, in Reflections, trans. By Edmund Jephcott
Homi Bhabha, The Location of Culture, routledge, 1994
Maurice Halbwachs, On Collective Memory, 1941, 1992.
Benedict Anderson, Imagined Communities
Svetlana Boym, The Future of Nostalgia, 2001
Marianne Hirsch, Family Frames, Harvard University Press
Roland Barthes, Camera Lucida,
Gilles Deleuze, Cinema 1: The Movement-Image
Gilles Deleuze, Cinema 2: The Time-Image
Sontag, Susan, Regarding the Pain of Others
Trouillot, Michel-Rolph. Silencing the Past

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 8 32
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 2 15 30
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) To define the historical and theoretical relations of mass media with power structures, economy and ideology through world and Turkish film and media examples. Demonstrate media literacy through the development of critical, analytical and argumentation skills and academic research To define and explain the basic terms and concepts, major trends and periods related to modes of production (fiction, documentary, experimental and/or animation), film history and film theory, mass communication theories. 5