Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı, para ve sermaye piyasalarına dair çeşitli kavramların birbiriyle entegre edilmesidir. Bu kavramlar temelde finansal piyasalar, finansal kurumlar, merkez bankaları, uluslararası finans ve para politikasıdır. Bu derste, bu kavramların ileri seviyede öğretilmesinin yanı sıra, bu kavramlar arasındaki ilişkilerin de anlaşılır hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, faiz oranları, finansal krizler, hisse senedi piyasaları gibi pek çok konu da tartışılacaktır. Nihayetinde, bu dersin temel amacı, öğrencileri, finansal piyasalar ve kurumlar ile başta merkez bankaları olmak üzere para politikası kurumları arasındaki ilişkiye dair geniş ve kapsamlı bir bakış açısına sahip kılmaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Neden Para, Bankacılık ve Finansal Piyasalar?
|
|
2) |
Finansal Sisteme Genel Bir Bakış
|
|
3) |
Para Nedir?
|
|
4) |
Faiz Oranları
|
|
5) |
Risk ve Faiz Oranlarının Vade Yapısı
|
|
6) |
Hisse Senedi Piyasası, Rasyonel Beklentiler Teorisi ve Etkin Piyasa Hipotezi
|
|
7) |
Vize Sınavı
|
|
8) |
Finansal Yapının Ekonomik Analizi
|
|
9) |
Finansal Krizler
|
|
10) |
Finansal Kurumlarda Bankacılık ve Yönetim
|
|
11) |
Merkez Bankaları ve Amerikan Merkez Bankası
|
|
12) |
Para Politikası Araçları ve Para Politikası Yönetimi
|
|
13) |
Döviz Piyasası
|
|
14) |
Uluslararası Finansal Sistem
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ekonomi ve Finans disiplinlerindeki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
4 |
1) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Ekonomi ve Finans alanları ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
5 |
1) |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Ekonomi ve Finans alanlarındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
4 |
1) |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/ya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
5 |
1) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
3 |
1) |
Ekonomi ve Finans alanlarındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
4 |
2) |
Ekonomi ve finansın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
5 |
2) |
Ekonomi ve Finans alanlarına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
4 |
2) |
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
4 |
2) |
Ekonomi ve Finans ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
4 |
2) |
Ekonomi ve Finans ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
3 |
3) |
Ekonomi ve Finans ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
4 |
3) |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
5 |
3) |
İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
4 |
3) |
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
3 |
4) |
Ekonomi ve Finans alanları ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
2 |