ELT5019 İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar 2Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5019 İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar, Yöntemler ve Teknikler 2 Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu derste ogrencilere Ingilizce ogretimi becerileriyle ilgili teorik ve pratik bilgilerin verilmesi amaclanmaktadir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda ogrenciler:
Konusma, dinleme, okuma, yazma becerilerinin ogretimini ve ders plani hazirlamayi ogrenmektedirler.

Dersin İçeriği

Bu dersin sonunda ogrenciler Ingilizce ogretimindeki konusma, dinleme, okuma, yazma becerilerinin ogretimini teorik ve pratik olarak islemektedirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DErs tanıtımı
2) Öğrenenler ve öğretmenler
3) Sınıf yönetimi
4) DErs planlama
5) Öğrenme ve öğretmenin tanımlanması
6) Dilin tanımlanması
7) Dilin yapısının öğretimi
8) Dilin yapısının öğretimiyle ilgili sunumlar
9) Okuma becerilerinin öğretimi
10) Okuma becerilerinin öğretimi sunumları Yazma becerilerinin öğretilmesi
11) Yazma becerilerinin öğretimi sunumları Konuşma becerisinin öğretilmesi
12) Konuşma becerisinin öğretimi sunumları Dinleme becerilerinin öğretimi
13) araştırma makalelerinin sunumu
14) Araştırma makalelerinin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman
Diğer Kaynaklar: Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 4 8 32
Derse Özgü Staj 2 6 12
Arazi Çalışması 5 10 50
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 2 6 12
Ödevler 4 6 24
Rapor Teslimi 4 8 32
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.