ELT5009 İngiliz dili test geliştirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5009 İngiliz dili test geliştirme Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dil öğretiminde öğrencilere dil becerilerinin sınanması ile ilgili kavram ve yöntemler hakkında bilgi vermek ve alternatif performans değerlendirme yöntemlerini göstermektir. Ayrıca bu derste, okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi, ve dilbilgisinin ayrı ayrı ve entegre edilmiş bir şekilde test edilmesi için test hazırlama teknikleri hakkında bilgilendirmek amaç edilmiştir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sınıf temelli ölçme ve değerlendirmede geçen temel kavramları algılayabilir.
Ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrayabilir
Test türlerinin farklarını tartışabilir
Temel istatistik işlemlerini kavrayabilir
Öğrenci performanslarının değerlendirilmesinde kullanılan diğer ölçme araçlarını tartışabilir
Değişik farklı test ve sınama biçimlerini tanır (örn.: yeterlilik, başarı, ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama)ve geliştirebilir

Dersin İçeriği

Sınıf temelli ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavramlar;
Testlerin olumlu ve olumsuz etkilerinin tartışılması
İngilizce’de okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime ve dilbilgisini test etmek için farklı çeşitli dil becerilerinin ölçülmesi için test hazırlama tekniklerinin gösterilmesi
farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için farklı soru türleri geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
istatistik hesaplamalar, madde analizi ve test puanlarının yorumlanması,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ölçme ve değerlendirmeye giriş
2) Test çeşitleri ve amaçları
3) İyi test nedir?
4) sınav yaratma
5) sınav yaratma aşamaları
6) standardize testler
7) Ölçme konularının tekrarı
8) Proje sunumları
9) Test içeriği ve dili
10) Yazma becerileri için sınav hazırlama
11) Konuşma becerileri için sınav hazırlama
12) Okuma becerileri için sınav hazırlama
13) Dinleme becerileri için sınav hazırlama
14) Küresel sınav konuları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Brown, J.D. (2005). Testing in Language Programs: A Comprehensive Guide to English Language Assessment. New York: McGraw-Hill. ISBN 0-07-294836-1

Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers (2nd ed.). New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-48495-2
Diğer Kaynaklar: Brown, J.D. (2005). Testing in Language Programs: A Comprehensive Guide to English Language Assessment. New York: McGraw-Hill. ISBN 0-07-294836-1

Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers (2nd ed.). New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-48495-2

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Uygulama 3 % 30
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 6 18
Arazi Çalışması 3 6 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 6 12
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 2 8 16
Ödevler 3 10 30
Rapor Teslimi 5 10 50
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.