EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5009 | İngiliz dili test geliştirme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, dil öğretiminde öğrencilere dil becerilerinin sınanması ile ilgili kavram ve yöntemler hakkında bilgi vermek ve alternatif performans değerlendirme yöntemlerini göstermektir. Ayrıca bu derste, okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi, ve dilbilgisinin ayrı ayrı ve entegre edilmiş bir şekilde test edilmesi için test hazırlama teknikleri hakkında bilgilendirmek amaç edilmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sınıf temelli ölçme ve değerlendirmede geçen temel kavramları algılayabilir. Ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrayabilir Test türlerinin farklarını tartışabilir Temel istatistik işlemlerini kavrayabilir Öğrenci performanslarının değerlendirilmesinde kullanılan diğer ölçme araçlarını tartışabilir Değişik farklı test ve sınama biçimlerini tanır (örn.: yeterlilik, başarı, ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama)ve geliştirebilir |
Sınıf temelli ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavramlar; Testlerin olumlu ve olumsuz etkilerinin tartışılması İngilizce’de okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime ve dilbilgisini test etmek için farklı çeşitli dil becerilerinin ölçülmesi için test hazırlama tekniklerinin gösterilmesi farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için farklı soru türleri geliştirilmesi ve değerlendirilmesi istatistik hesaplamalar, madde analizi ve test puanlarının yorumlanması, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ölçme ve değerlendirmeye giriş | |
2) | Test çeşitleri ve amaçları | |
3) | İyi test nedir? | |
4) | sınav yaratma | |
5) | sınav yaratma aşamaları | |
6) | standardize testler | |
7) | Ölçme konularının tekrarı | |
8) | Proje sunumları | |
9) | Test içeriği ve dili | |
10) | Yazma becerileri için sınav hazırlama | |
11) | Konuşma becerileri için sınav hazırlama | |
12) | Okuma becerileri için sınav hazırlama | |
13) | Dinleme becerileri için sınav hazırlama | |
14) | Küresel sınav konuları |
Ders Notları / Kitaplar: | Brown, J.D. (2005). Testing in Language Programs: A Comprehensive Guide to English Language Assessment. New York: McGraw-Hill. ISBN 0-07-294836-1 Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers (2nd ed.). New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-48495-2 |
Diğer Kaynaklar: | Brown, J.D. (2005). Testing in Language Programs: A Comprehensive Guide to English Language Assessment. New York: McGraw-Hill. ISBN 0-07-294836-1 Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers (2nd ed.). New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-48495-2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Uygulama | 3 | % 30 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Arazi Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 2 | 8 | 16 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Rapor Teslimi | 5 | 10 | 50 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |