ELT5008 Dil bilinci ve AnaliziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5008 Dil bilinci ve Analizi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Yazılı ve sözlü İngilizce metinler, anlam, tonlama, etkili konuşma ve ifadenin gücünü belirleyen unsurların incelenmesi için temel oluşturur. Öğrenciler de konu üzerine düşüncelerini vurgulayan, özgün, yazılı ve sözlü metinler üretirler. Çeşitli okumalarla, öğrenciler değişik yazım türü ve ifadeleri görürler. Bunlara ek olarak, bu ders, belirli sonuçlar elde etmek ve kültürel değerleri şekillendirmek için, dilin reklamcılık, medya ve siyasetteki kullanımına dikkat çeker.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
ELT 5008 dersi; öğrencilerin, tonlama, yazım türü, etkili konuşma, sözcük seçimi gibi yazılı ve sözlü dil unsurlarını öğrenmesini sağlar. Öğrenciler, dilbilimsel araçları kullanarak kendi yazı ve konuşmalarını geliştirmeyi öğrenirler.

Dersin İçeriği

Dersin odak noktası değişik yazım türleri ve yazılı ve sözlü dildeki biçimlerdir. Dilin siyaset, medya, reklamcılık ve kültürel çatışmalardaki rolü ve bunların dil üzerindeki rolü incelenir. Öğrenciler, sunum, yazılı ödev ve projelerle konu hakkındaki bilgilerini gösterirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş; eleştirel okuma
2) Okuyucuya yönelik yazma
3) Karşılaştırmalı Etkili Konuşma ve Dil Öğretimi
4) Söylem Analizi - Discourse Matrix
5) Kaplan'dan günümüze etkili konuşma
6) Etkili konuşma ve kompozisyon
7) Yazma: Etkileşim
8) Dil ve kültür
9) Kişisel isimler: Aile Bağları Oluşturma
10) Önyargılı Dil
11) Dil, Irk ve Cinsiyet
12) Siyaset Dili
13) Jargon, Siyasi Dürüstlük, Yuvarlama ve Örtmece(Hüsnütabir)
14) Reklamcılık Dili

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eschholz, P., Rosa, A. & Clark, V. (2000). Language Awareness: Readings for College Writers. Boston; New York: Bedford’s/Saint Martin’s.

Conner, U. & Long, M. H. (1996). Contrastive Rhetoric: Cross-Cultural Aspects of Second-Language Writing. Cambridge (England); New York: Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 20 % 40
Sunum 5 % 20
Projeler 10 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 2 15 30
Proje 2 20 40
Ödevler 3 12 36
Rapor Teslimi 2 20 40
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.