ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5008 | Dil bilinci ve Analizi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yazılı ve sözlü İngilizce metinler, anlam, tonlama, etkili konuşma ve ifadenin gücünü belirleyen unsurların incelenmesi için temel oluşturur. Öğrenciler de konu üzerine düşüncelerini vurgulayan, özgün, yazılı ve sözlü metinler üretirler. Çeşitli okumalarla, öğrenciler değişik yazım türü ve ifadeleri görürler. Bunlara ek olarak, bu ders, belirli sonuçlar elde etmek ve kültürel değerleri şekillendirmek için, dilin reklamcılık, medya ve siyasetteki kullanımına dikkat çeker. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; ELT 5008 dersi; öğrencilerin, tonlama, yazım türü, etkili konuşma, sözcük seçimi gibi yazılı ve sözlü dil unsurlarını öğrenmesini sağlar. Öğrenciler, dilbilimsel araçları kullanarak kendi yazı ve konuşmalarını geliştirmeyi öğrenirler. |
Dersin odak noktası değişik yazım türleri ve yazılı ve sözlü dildeki biçimlerdir. Dilin siyaset, medya, reklamcılık ve kültürel çatışmalardaki rolü ve bunların dil üzerindeki rolü incelenir. Öğrenciler, sunum, yazılı ödev ve projelerle konu hakkındaki bilgilerini gösterirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş; eleştirel okuma | |
2) | Okuyucuya yönelik yazma | |
3) | Karşılaştırmalı Etkili Konuşma ve Dil Öğretimi | |
4) | Söylem Analizi - Discourse Matrix | |
5) | Kaplan'dan günümüze etkili konuşma | |
6) | Etkili konuşma ve kompozisyon | |
7) | Yazma: Etkileşim | |
8) | Dil ve kültür | |
9) | Kişisel isimler: Aile Bağları Oluşturma | |
10) | Önyargılı Dil | |
11) | Dil, Irk ve Cinsiyet | |
12) | Siyaset Dili | |
13) | Jargon, Siyasi Dürüstlük, Yuvarlama ve Örtmece(Hüsnütabir) | |
14) | Reklamcılık Dili |
Ders Notları / Kitaplar: | Eschholz, P., Rosa, A. & Clark, V. (2000). Language Awareness: Readings for College Writers. Boston; New York: Bedford’s/Saint Martin’s. Conner, U. & Long, M. H. (1996). Contrastive Rhetoric: Cross-Cultural Aspects of Second-Language Writing. Cambridge (England); New York: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 20 | % 40 |
Sunum | 5 | % 20 |
Projeler | 10 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 15 | 30 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 3 | 12 | 36 |
Rapor Teslimi | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |