İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5007 | Dil Eğitiminde Program Tasarlama ve Değerlendirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÖZTÜFEKÇİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, İngilizce Öğretiminde (ELT) müfredat tasarımı ve değerlendirmesinin teori, yöntem ve uygulamalarını inceler. Öğrenciler çeşitli müfredat modellerini keşfedecek, mevcut müfredatları eleştirecek ve farklı öğrenci ihtiyaçlarına ve eğitim bağlamlarına göre uyarlanmış yenilikçi yaklaşımlar önereceklerdir. Teorik çalışma, pratik projeler ve araştırmaya dayalı ödevlerin bir karışımı yoluyla, öğrenciler ELT programları için müfredat tasarlama, uyarlama ve değerlendirme konusunda uzmanlık geliştireceklerdir. Müfredat içeriğinin öğrenme hedefleriyle uyumlu hale getirilmesine, dil becerilerinin entegre edilmesine ve öğrenci özerkliğinin desteklenmesine vurgu yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler, dil öğrenme çıktılarını geliştiren ve ELT uygulamalarının ilerlemesine katkıda bulunan etkili dil müfredatı oluşturma becerisine ve güvenine sahip olacaklardır. |
Temel konular arasında ihtiyaç analizi, hedef belirleme, içerik sıralama, görev tabanlı öğrenme ve değerlendirme metodolojileri yer almaktadır. Öğrenciler, mevcut ders programlarını değerlendiren, ampirik araştırmalara ve pedagojik ilkelere dayalı yeni ders programları öneren bilimsel makaleleri ve tezleri analiz edeceklerdir. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Proje -Teknoloji Destekli Öğrenme -İşbirliğine Dayalı Öğrenme -Anlatım -Okuma -Tartışma -Bireysel Çalışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Ders Programına Genel Bakış + Sınıf Profili + İhtiyaç Değerlendirmesi | |
3) | Ders Programı Tasarımına Giriş | |
4) | Tarihsel Perspektifler ve Mevcut Ders Programlarının Analizi | |
5) | Müfredat Tasarımında Yukarıdan Aşağıya ve Aşağıdan Yukarıya Yaklaşımlar | |
6) | Müfredat Tasarımına Sistem Yaklaşımı-1 | |
7) | Müfredat Tasarımına Sistem Yaklaşımı-2 | |
8) | Dil Değerlendirmesine Giriş | |
9) | Değerlendirme Araçlarının Tasarlanması | |
10) | Değerlendirme Kriterleri | |
11) | Ders Kitabı Analizi | |
12) | Teknoloji Entegrasyonu | |
13) | Sanal Öğrenme Ortamı & Teknoloji Destekli Ders Programı Tasarlama | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | •Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum: A systematic approach to program development. Boston, MA: Heinle & Heinle. •Graves, K. (Ed.). (1996). Teachers as course developers. New York: Cambridge University Press. •Richards, J,C. (2001) Curriculum Development in Language Teaching. NY: CUP •Nunan, D. (1988) Syllabus Design. Oxford: OUP •Krahnke, K. (1987) Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. NJ: Prentice Hall, INC. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Projeler | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil eğitimi alanında kuramsal ve olgusal bilgiye sahip olma | 2 |
2) | İngilizce öğretimi ve ikinci dil edinimiyle ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri anlama | |
3) | Eğitim bilimleri ve yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme | 3 |
4) | Yabancı dil öğretimiyle ilgili öğretim programları, stratejileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri anlama ve değerlendirme | 5 |
5) | Dil eğitimiyle ilgili uygulamalı becerileri edinme ve geliştirme | 3 |
6) | Öğretim süreçlerinde bilimsel ve pedagojik bilgileri etkin şekilde kullanma | 2 |
7) | Öğrencilerin seviyelerine ve bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygulayabilme | 4 |
8) | Yabancı dil öğretimi alanında akademik ve teknolojik kaynakları (CALL ve MALL dahil) kullanabilme | 3 |
9) | Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uygun öğretim materyalleri seçme ve geliştirme | 5 |
10) | Dil eğitimi alanındaki bilgi ve becerileri akademik ve mesleki topluluklarla paylaşabilme | |
11) | Yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimini sürdürebilme | 3 |
12) | Öğretim süreçlerini içinde bulunulan şartlara göre uyarlayabilme ve etkili ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanma | 5 |
13) | Eğitim ve öğretim süreçlerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 2 |