ELT5007 Dil Eğt. Program Tasarlama & DeğerlendirBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5007 Dil Eğitiminde Program Tasarlama ve Değerlendirme Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, İngilizce Öğretiminde (ELT) müfredat tasarımı ve değerlendirmesinin teori, yöntem ve uygulamalarını inceler. Öğrenciler çeşitli müfredat modellerini keşfedecek, mevcut müfredatları eleştirecek ve farklı öğrenci ihtiyaçlarına ve eğitim bağlamlarına göre uyarlanmış yenilikçi yaklaşımlar önereceklerdir.
Teorik çalışma, pratik projeler ve araştırmaya dayalı ödevlerin bir karışımı yoluyla, öğrenciler ELT programları için müfredat tasarlama, uyarlama ve değerlendirme konusunda uzmanlık geliştireceklerdir. Müfredat içeriğinin öğrenme hedefleriyle uyumlu hale getirilmesine, dil becerilerinin entegre edilmesine ve öğrenci özerkliğinin desteklenmesine vurgu yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrenciler, dil öğrenme çıktılarını geliştiren ve ELT uygulamalarının ilerlemesine katkıda bulunan etkili dil müfredatı oluşturma becerisine ve güvenine sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Temel konular arasında ihtiyaç analizi, hedef belirleme, içerik sıralama, görev tabanlı öğrenme ve değerlendirme metodolojileri yer almaktadır. Öğrenciler, mevcut ders programlarını değerlendiren, ampirik araştırmalara ve pedagojik ilkelere dayalı yeni ders programları öneren bilimsel makaleleri ve tezleri analiz edeceklerdir.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Proje
-Teknoloji Destekli Öğrenme
-İşbirliğine Dayalı Öğrenme
-Anlatım
-Okuma
-Tartışma
-Bireysel Çalışma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Ders Programına Genel Bakış + Sınıf Profili + İhtiyaç Değerlendirmesi
3) Ders Programı Tasarımına Giriş
4) Tarihsel Perspektifler ve Mevcut Ders Programlarının Analizi
5) Müfredat Tasarımında Yukarıdan Aşağıya ve Aşağıdan Yukarıya Yaklaşımlar
6) Müfredat Tasarımına Sistem Yaklaşımı-1
7) Müfredat Tasarımına Sistem Yaklaşımı-2
8) Dil Değerlendirmesine Giriş
9) Değerlendirme Araçlarının Tasarlanması
10) Değerlendirme Kriterleri
11) Ders Kitabı Analizi
12) Teknoloji Entegrasyonu
13) Sanal Öğrenme Ortamı & Teknoloji Destekli Ders Programı Tasarlama
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: •Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum: A systematic approach to program development. Boston, MA: Heinle & Heinle.
•Graves, K. (Ed.). (1996). Teachers as course developers. New York: Cambridge University Press.
•Richards, J,C. (2001) Curriculum Development in Language Teaching. NY: CUP
•Nunan, D. (1988) Syllabus Design. Oxford: OUP
•Krahnke, K. (1987) Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. NJ: Prentice Hall, INC.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Projeler 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Proje 1 40 40
Ödevler 1 40 40
Rapor Teslimi 1 20 20
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil eğitimi alanında kuramsal ve olgusal bilgiye sahip olma 2
2) İngilizce öğretimi ve ikinci dil edinimiyle ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri anlama
3) Eğitim bilimleri ve yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme 3
4) Yabancı dil öğretimiyle ilgili öğretim programları, stratejileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri anlama ve değerlendirme 5
5) Dil eğitimiyle ilgili uygulamalı becerileri edinme ve geliştirme 3
6) Öğretim süreçlerinde bilimsel ve pedagojik bilgileri etkin şekilde kullanma 2
7) Öğrencilerin seviyelerine ve bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygulayabilme 4
8) Yabancı dil öğretimi alanında akademik ve teknolojik kaynakları (CALL ve MALL dahil) kullanabilme 3
9) Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uygun öğretim materyalleri seçme ve geliştirme 5
10) Dil eğitimi alanındaki bilgi ve becerileri akademik ve mesleki topluluklarla paylaşabilme
11) Yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimini sürdürebilme 3
12) Öğretim süreçlerini içinde bulunulan şartlara göre uyarlayabilme ve etkili ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanma 5
13) Eğitim ve öğretim süreçlerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme 2