EDT5019 Eğitimde Bilgi ve İletişim TeknolojileriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5019 Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) öğrenme ve öğretime olan etkisini inceleme, özellikle BİT’in öğrencilerin öğrenmelerini ve idarecilerin yönetimlerini nasıl değiştireceği konularını irdeleme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. BİT’nin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunu farklı bakış açılarına göre tanımlayabilme.
2. BİT’nin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonununun temel bileşenlerini açıklayabilme.
3. BİT’nin öğrenme ve öğretime olan etkisini inceleyebilme.
4. Milli Eğitim Bakanlığı’nın Bilişim politikaları ve projelerini kavrayabilme.
5. BİT’nin entegrasyonunu engelleyen faktörleri açıklayabilme ve bunlar için iyileştirmeye dönük stratejiler geliştirebilme
6. BİT’nin okullarda etkili kullanımı için gerekli koşulları kavrayabilme
7. Okul teknoloji planının temel bileşenlerini açıklayabilme
8. Okul teknoloji planlaması ile ilgili modelleri karşılaştırabilme
9. Öğrenme ve öğretimi etkili hale getirmek için uygun teknolojileri belirleyebilme, seçebilme ve değerlendirebilme
10. Öğrenci merkezli ve teknolojinin entegre edildiği bir ders tasarlayabilme

Dersin İçeriği

Elektronik ortama uygun öğretim tasarımları kullanarak e-öğrenme ile sunulan öğrenme deneyimlerini tasarlama sürecine genel bir bakış. Öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin yenilikçi öğrenme ve etkili yönetim için kullanabilecekleri BİT uygulamalarını inceleme ve değerlendirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğinin Tanıtılması, Beklentilerin Açıklanması
2) Teknoloji Entegrasyonu – Tanımlar, Modeller, ve Yaklaşımlar
3) Teknoloji Entegrasyonu – Tanımlar, Modeller, ve Yaklaşımlar
4) Teknoloji Entegrasyonu için Öğretmen Yeterlikleri, Standartlar
5) Mili Eğitim Bakanlığı’nın Bilişim Teknolojleri Politikaları ve Projeleri
6) Teknoloji Entegrasyonunda Varolan Durum ve Engeller
7) BİT’in Okullarda Etkili Kullanımı için Gerekli Koşullar
8) Okullar icin Öğretim Teknolojisi Planı (ÖTP) ve Ögeleri
9) Okul Teknoloji Planlama Modelleri ve Araştırmalar
10) Teknoloji Entegre Edilmiş bir Ders Planlama
11) Grup Projesi Sunumları
12) Etkili Öğrenme ve Öğretim İçin Farklı Teknolojilerin Secimi ve Değerlendirilmesi
13) Farklı Konu Alanlarında Teknolojinin Kullanımı
14) Farklı Konu Alanlarında Teknolojinin Kullanımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Demiraslan, Y. & Usluel, Y. (2005). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegrasyonunda Öğretmenlerin Durumu, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 119-123.

Guzman, A. & Nussbaumt, M. (2009). Teaching competencies for technology integration in the classroom. Journal of Computer Assisted Learning, 25, 453-469.

ISTE (2008). ISTE’s Educational Technology Standards for Teachers. USA: ISTE. 7 Agustos 2012 tarihinde http://www.iste.org/Content/NavigationMenu/NETS/ForTeachers/
2008Standards/NETS_for_Teachers_2008.htm adresinden alınmıştır.

Rasinen, A. (2003). An analysis of the technology education curriculum of six countries. Journal of Technology Education, 15.

Usluel-Koçak,Y., Mumcu-Kuşkaya,F. & Demiraslan Y. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-179.
Diğer Kaynaklar: Yok - None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 7 % 45
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.