EDT5018 Uyarlanabilir/Yardımcı TeknolojilerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5018 Uyarlanabilir/Yardımcı Teknolojiler Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, özel eğtime ihtiyacı olan bireylerin eğitiminde kullanılmak ve onlara yardımcı olmak üzere oluşturulan uyarlanabilir ve yardımcı teknolojilerin temelleri, teknikleri ve uygulanma alanlarına dair becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Dersin birincil hedefi, basitten en karmaşık teknolojilere kadar geniş bir alanda, engelli bireylerin öğrenmelerinde önündeki engelleri kaldırmak üzere bilgisayar ve eğitim teknolojilerinden nasıl faydalanılabileceğini göstermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Evrensel Tasarım prensiplerini açıklayabilir.
2- Yardımcı Teknolojiler ile Öğrenmeye yönelik Evrensel tasarım arasındaki farkları ayırt edebilir.
3- IEP (Kişiye Özel Eğitim Programı)’nın temel prensiplerini ve amaçlarını kavrayabilir.
4- Yardımcı Teknolojilere dair yasal mevzuatları takip edebilir.
5- Okullarda teknoloji kullanımı ile ilgili etik ve yasal konuları açıklayabilir.
6- Yardımcı teknolojiler ile bağlantılı ulusal ve yerel kuruluşları belirleyebilir.
7- Yardımcı teknolojileri geliştirme sürecini ve bu süreçte yer alan profesyonellerin rollerini açıklayabilir.
8- Engelli kategorilerine uygun yardımcı teknolojileri ve detaylarını kavrayabilir.
9. AT ölçme ve değerlendirme kriterleri sürecini tartışabilir.
10- Erişilebilirlik kriterlerine göre web sayfalarını test edebilir.

Dersin İçeriği

IEP (Kişiye Özel Eğitim Programı) ve Evrensel Tasarım (UD)/Erişimi, Özelleştirilmiş Uyarlanabilir Aygıtlar and Stratejiler, Windows & Mac Erişilebilirlik Araçları, Metin Okuma, Sesi Metne Çevirme, Web Erişilebilirliği ve Temel Programlama Teknikleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Yardımcı Tekenolojiler: Tanım, Kurallar, Devamlılık ve Sınıfiçi Kullanım, 2004 Yardımcı Teknolojiler yasasına genel bir bakış Blm. 1: (Beard, Carpenter & Johnston)
3) Evrensel Tasarım Erişilebilirlik Öğrenmeye Yonelik Evrensel Tasarım Blm. 1: (CEC)
4) AT & UDL Kullanım Alanları UD & UDL İlişkisi Blm. 3: (CEC) Blm. 4: (CEC)
5) Yardımcı Teknolojileri Değerlendirme Yardımcı Teknolojileri Değerlendirmede Kullanılan araç ve çerçeveleri Keşfetme Blm. 3: (Beard, Carpenter & Johnston)
6) IEP (Kişiye Özel Eğitim): Amaçlar ve Çıktıları
7) Yardımcı Teknolojiler & Otizm
8) Çocuklar ve ergenler için Yardımcı Teknolojiler Blm. 4: (Beard, Carpenter & Johnston)
9) İleri seviye engelliler için Yardımcı Teknolojiler Blm. 5: (Beard, Carpenter & Johnston)
10) Yardımcı Teknolojiler: Konumlama ve Hareket Kabiliyeti Blm. 6: (Beard, Carpenter & Johnston)
11) İletişim için Yardımcı Teknolojiler Blm. 7: (Beard, Carpenter & Johnston)
12) Yardımcı Teknolojiler: Duyu ve algı zayıflığı Blm. 8: (Beard, Carpenter & Johnston
13) Uzaktan Eğitim için Yardımcı Teknolojiler Web Erişilebilirliği Blm. 10: (Beard, Carpenter & Johnston)
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Johnston, L., Beard, L. A., & Carpenter, L. B. (2011). Assistive technology: Access for all students (2nd ed.). Pearson Merrill/Prentice Hall: Upper Saddle River, NJ. (ISBN: 0-13-705641-9)

• Council for Exceptional Children (2005). Universal design for learning: A guide for teachers and education professionals. Upper Saddle River, N.J: Pearson/Merrill Prentice Hall. (ISBN: 0-13-1701606 9780131701601)
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 20
Ödev 2 % 40
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 80 80
Ödevler 2 40 80
Toplam İş Yükü 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 3
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 4
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 4
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 3
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 5
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 4
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 4