ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5018 | Uyarlanabilir/Yardımcı Teknolojiler | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, özel eğtime ihtiyacı olan bireylerin eğitiminde kullanılmak ve onlara yardımcı olmak üzere oluşturulan uyarlanabilir ve yardımcı teknolojilerin temelleri, teknikleri ve uygulanma alanlarına dair becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Dersin birincil hedefi, basitten en karmaşık teknolojilere kadar geniş bir alanda, engelli bireylerin öğrenmelerinde önündeki engelleri kaldırmak üzere bilgisayar ve eğitim teknolojilerinden nasıl faydalanılabileceğini göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Evrensel Tasarım prensiplerini açıklayabilir. 2- Yardımcı Teknolojiler ile Öğrenmeye yönelik Evrensel tasarım arasındaki farkları ayırt edebilir. 3- IEP (Kişiye Özel Eğitim Programı)’nın temel prensiplerini ve amaçlarını kavrayabilir. 4- Yardımcı Teknolojilere dair yasal mevzuatları takip edebilir. 5- Okullarda teknoloji kullanımı ile ilgili etik ve yasal konuları açıklayabilir. 6- Yardımcı teknolojiler ile bağlantılı ulusal ve yerel kuruluşları belirleyebilir. 7- Yardımcı teknolojileri geliştirme sürecini ve bu süreçte yer alan profesyonellerin rollerini açıklayabilir. 8- Engelli kategorilerine uygun yardımcı teknolojileri ve detaylarını kavrayabilir. 9. AT ölçme ve değerlendirme kriterleri sürecini tartışabilir. 10- Erişilebilirlik kriterlerine göre web sayfalarını test edebilir. |
IEP (Kişiye Özel Eğitim Programı) ve Evrensel Tasarım (UD)/Erişimi, Özelleştirilmiş Uyarlanabilir Aygıtlar and Stratejiler, Windows & Mac Erişilebilirlik Araçları, Metin Okuma, Sesi Metne Çevirme, Web Erişilebilirliği ve Temel Programlama Teknikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Yardımcı Tekenolojiler: Tanım, Kurallar, Devamlılık ve Sınıfiçi Kullanım, 2004 Yardımcı Teknolojiler yasasına genel bir bakış | Blm. 1: (Beard, Carpenter & Johnston) |
3) | Evrensel Tasarım Erişilebilirlik Öğrenmeye Yonelik Evrensel Tasarım | Blm. 1: (CEC) |
4) | AT & UDL Kullanım Alanları UD & UDL İlişkisi | Blm. 3: (CEC) Blm. 4: (CEC) |
5) | Yardımcı Teknolojileri Değerlendirme Yardımcı Teknolojileri Değerlendirmede Kullanılan araç ve çerçeveleri Keşfetme | Blm. 3: (Beard, Carpenter & Johnston) |
6) | IEP (Kişiye Özel Eğitim): Amaçlar ve Çıktıları | |
7) | Yardımcı Teknolojiler & Otizm | |
8) | Çocuklar ve ergenler için Yardımcı Teknolojiler | Blm. 4: (Beard, Carpenter & Johnston) |
9) | İleri seviye engelliler için Yardımcı Teknolojiler | Blm. 5: (Beard, Carpenter & Johnston) |
10) | Yardımcı Teknolojiler: Konumlama ve Hareket Kabiliyeti | Blm. 6: (Beard, Carpenter & Johnston) |
11) | İletişim için Yardımcı Teknolojiler | Blm. 7: (Beard, Carpenter & Johnston) |
12) | Yardımcı Teknolojiler: Duyu ve algı zayıflığı | Blm. 8: (Beard, Carpenter & Johnston |
13) | Uzaktan Eğitim için Yardımcı Teknolojiler Web Erişilebilirliği | Blm. 10: (Beard, Carpenter & Johnston) |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Johnston, L., Beard, L. A., & Carpenter, L. B. (2011). Assistive technology: Access for all students (2nd ed.). Pearson Merrill/Prentice Hall: Upper Saddle River, NJ. (ISBN: 0-13-705641-9) • Council for Exceptional Children (2005). Universal design for learning: A guide for teachers and education professionals. Upper Saddle River, N.J: Pearson/Merrill Prentice Hall. (ISBN: 0-13-1701606 9780131701601) |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 20 |
Ödev | 2 | % 40 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Ödevler | 2 | 40 | 80 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |