Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Yardımcı Tekenolojiler: Tanım, Kurallar, Devamlılık ve Sınıfiçi Kullanım, 2004 Yardımcı Teknolojiler yasasına genel bir bakış |
Blm. 1: (Beard, Carpenter & Johnston) |
3) |
Evrensel Tasarım
Erişilebilirlik
Öğrenmeye Yonelik Evrensel Tasarım |
Blm. 1: (CEC) |
4) |
AT & UDL Kullanım Alanları
UD & UDL İlişkisi |
Blm. 3: (CEC)
Blm. 4: (CEC) |
5) |
Yardımcı Teknolojileri Değerlendirme
Yardımcı Teknolojileri Değerlendirmede Kullanılan araç ve çerçeveleri Keşfetme |
Blm. 3: (Beard, Carpenter & Johnston) |
6) |
IEP (Kişiye Özel Eğitim): Amaçlar ve Çıktıları |
|
7) |
Yardımcı Teknolojiler & Otizm |
|
8) |
Çocuklar ve ergenler için Yardımcı Teknolojiler |
Blm. 4: (Beard, Carpenter & Johnston) |
9) |
İleri seviye engelliler için Yardımcı Teknolojiler |
Blm. 5: (Beard, Carpenter & Johnston) |
10) |
Yardımcı Teknolojiler: Konumlama ve Hareket Kabiliyeti |
Blm. 6: (Beard, Carpenter & Johnston) |
11) |
İletişim için Yardımcı Teknolojiler |
Blm. 7: (Beard, Carpenter & Johnston) |
12) |
Yardımcı Teknolojiler: Duyu ve algı zayıflığı |
Blm. 8: (Beard, Carpenter & Johnston |
13) |
Uzaktan Eğitim için Yardımcı Teknolojiler
Web Erişilebilirliği |
Blm. 10: (Beard, Carpenter & Johnston) |
14) |
Proje Sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|