EDT5018 Uyarlanabilir/Yardımcı TeknolojilerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5018 Uyarlanabilir/Yardımcı Teknolojiler Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, özel eğtime ihtiyacı olan bireylerin eğitiminde kullanılmak ve onlara yardımcı olmak üzere oluşturulan uyarlanabilir ve yardımcı teknolojilerin temelleri, teknikleri ve uygulanma alanlarına dair becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Dersin birincil hedefi, basitten en karmaşık teknolojilere kadar geniş bir alanda, engelli bireylerin öğrenmelerinde önündeki engelleri kaldırmak üzere bilgisayar ve eğitim teknolojilerinden nasıl faydalanılabileceğini göstermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Evrensel Tasarım prensiplerini açıklayabilir.
2- Yardımcı Teknolojiler ile Öğrenmeye yönelik Evrensel tasarım arasındaki farkları ayırt edebilir.
3- IEP (Kişiye Özel Eğitim Programı)’nın temel prensiplerini ve amaçlarını kavrayabilir.
4- Yardımcı Teknolojilere dair yasal mevzuatları takip edebilir.
5- Okullarda teknoloji kullanımı ile ilgili etik ve yasal konuları açıklayabilir.
6- Yardımcı teknolojiler ile bağlantılı ulusal ve yerel kuruluşları belirleyebilir.
7- Yardımcı teknolojileri geliştirme sürecini ve bu süreçte yer alan profesyonellerin rollerini açıklayabilir.
8- Engelli kategorilerine uygun yardımcı teknolojileri ve detaylarını kavrayabilir.
9. AT ölçme ve değerlendirme kriterleri sürecini tartışabilir.
10- Erişilebilirlik kriterlerine göre web sayfalarını test edebilir.

Dersin İçeriği

IEP (Kişiye Özel Eğitim Programı) ve Evrensel Tasarım (UD)/Erişimi, Özelleştirilmiş Uyarlanabilir Aygıtlar and Stratejiler, Windows & Mac Erişilebilirlik Araçları, Metin Okuma, Sesi Metne Çevirme, Web Erişilebilirliği ve Temel Programlama Teknikleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Yardımcı Tekenolojiler: Tanım, Kurallar, Devamlılık ve Sınıfiçi Kullanım, 2004 Yardımcı Teknolojiler yasasına genel bir bakış Blm. 1: (Beard, Carpenter & Johnston)
3) Evrensel Tasarım Erişilebilirlik Öğrenmeye Yonelik Evrensel Tasarım Blm. 1: (CEC)
4) AT & UDL Kullanım Alanları UD & UDL İlişkisi Blm. 3: (CEC) Blm. 4: (CEC)
5) Yardımcı Teknolojileri Değerlendirme Yardımcı Teknolojileri Değerlendirmede Kullanılan araç ve çerçeveleri Keşfetme Blm. 3: (Beard, Carpenter & Johnston)
6) IEP (Kişiye Özel Eğitim): Amaçlar ve Çıktıları
7) Yardımcı Teknolojiler & Otizm
8) Çocuklar ve ergenler için Yardımcı Teknolojiler Blm. 4: (Beard, Carpenter & Johnston)
9) İleri seviye engelliler için Yardımcı Teknolojiler Blm. 5: (Beard, Carpenter & Johnston)
10) Yardımcı Teknolojiler: Konumlama ve Hareket Kabiliyeti Blm. 6: (Beard, Carpenter & Johnston)
11) İletişim için Yardımcı Teknolojiler Blm. 7: (Beard, Carpenter & Johnston)
12) Yardımcı Teknolojiler: Duyu ve algı zayıflığı Blm. 8: (Beard, Carpenter & Johnston
13) Uzaktan Eğitim için Yardımcı Teknolojiler Web Erişilebilirliği Blm. 10: (Beard, Carpenter & Johnston)
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Johnston, L., Beard, L. A., & Carpenter, L. B. (2011). Assistive technology: Access for all students (2nd ed.). Pearson Merrill/Prentice Hall: Upper Saddle River, NJ. (ISBN: 0-13-705641-9)

• Council for Exceptional Children (2005). Universal design for learning: A guide for teachers and education professionals. Upper Saddle River, N.J: Pearson/Merrill Prentice Hall. (ISBN: 0-13-1701606 9780131701601)
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 20
Ödev 2 % 40
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 80 80
Ödevler 2 40 80
Toplam İş Yükü 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek