EDT5016 Grafik TasarımıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5016 Grafik Tasarımı Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere, eğitim alanında görsel iletişimde kullanılmak üzere gerekli belli başlı temel tasarım becerilerini kazandırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler öncelikle temel tasarım unsurlarını ve prensipleri ile bunların bir alanın görsel organizasyonuna nasıl uygulanacağını daha sonra da grafik tasarım ve yaratıcılık konusundaki temel bilgileri öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Tasarım ilke ve unsurlarını tanımlayabilmek
2.Grafik tasarım ve kompozisyonunun görsel tasarım ile bağlantısını kurmak.
3.Görsel şekil ve dile hakim olmak.
4.Yaratıcı görsel iletişim yetenekleri geliştirmek.
5.Eleştirel bir tasarım algısı geliştirmek
6.Tasarım programlarını kullanma becerisi edinmek.
7.Görsel tasarım teknolojisi kullanarak verimli eğitim öğretim modelleri yaratmak.

Dersin İçeriği

Bu ders, tipografi ve görsel kimlikte görüntü yaratma becerilerini multimedya, animasyon ve etkileşimli tasarım araçlarını ve programlarını kullanarak kazandırmayı hedeflemektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtılması, Günlük ve Çizim defterleri ile ilgili ayrıntıların aktarılması
2) Görsel Okur-yazarlığa giriş- Point çalışması
3) Sokak Grafikleri / Sanatta ve Tasarımda Nokta ve Çizgiler
4) Sokak Grafikleri: İşaretler ve Semboller Tipografiye Giriş
5) Gestalt Prensipleri Fotoğrafta Grafik Alanı Ritim/Tension/Kontrast Pozitif – Negatif Alan
6) Sanat ve Tasarımda Şekil ve Kompozisyon
7) 3 Temel Şekil ile Bir Kompozisyon Yaratmak
8) Görsel Kompozisyon ve Poster Tasarımı
9) Görsel Kimlik Tasarımı
10) Bir İletişim Aracı olarak Temel Çizim
11) Animasyonun Temel Prensipleri
12) Dijital Görüntü İşleme
13) Görsel Konsept Geliştirme
14) Multimedya ve Etkileşimli Tasarım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-David A Lauer, and Stephen Pentak, Design Basics, Fifth Edition (New York: Wadsworth, 2002)
2-Otto G.Ocvirk, Robert E.Stinson,Philip R. Wigg, Robert O. Bone, David L.Cayton; Art Fundementals:Theory and Practice; Tenth Edition;(Mc Graw Hill, 2006).
3-Donis A. Dondis, A Primer of Visual Literarcy (Cambridge: The MIT Press, 1996)
4-Herbert Zettl, Sight Sound Motion: Applied Media Aesthetics, (California: Wadsworth, 1993)
Diğer Kaynaklar: Arnheim, Rudolf. (1969). Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye, University of California Press, Berkley.
Becer, Emre. ( 2008). İletişim ve Grafik Tasarım, 6.Baskı Dost Kitabevi, Ankara.
Berger, A. Arthur. (1998). Seeing is Believing, Mayfield Publishing, London.
Brereton, Richard. (2009). Sketchbooks:The Hidden Art of Designers, Illustrators& Creatives, Laurence King Publishing, London.UK.
Bowers, John. (1999). Introduction to Two Dimensional Design, John Wiley & Sons, USA.
Colour Mania (Victionary, 2009).
Mustieness, Carlos, and Hilland Thomas(ed.).(2006).Icons, Colors, Signs,Taschen, Italy.
Donis A. Dondis. (1996) A Primer of Visual Literacy ,The MIT Press, Cambridge.
Feldman, Edmund Burke.(1992).Varieties of Visual Experience, Fourth Edition, Harry N.Abrams, New York.
Gastman, R., Neelon C, Smyrski, A. (2007). Street World:Urban Culture from Five Continents, Thames& Hudson., London.
Janson, H. W. Janson.(1970). History of Art, Abrams, New York
Krause, Jim. (2006). Color Index, David and Charles Books,UK.
Krause, Jim. (2002). Color Index, USA
Levey, Michael. (1968). A History of Western Art, Oxford University Press, Oxford.
Lucie-Smith, Edward. (1995). Art Today, Phaidon Press Limited, London
Mason, John Mason. (1989). Arts and Artists, J.G. Ferguson Publishing Company.
McAlhone, Berly. (1998 ). A Smile in the Mind: Witty Thinking in Graphic Design, Phaidon Press, London.
Naegele Isabel, and Baur Ruedi. ( 2004). Scents of The City, Lars Müller Publishers, Switzerland.
Oei, Loan and Kegel De Cecile. (2002). The Elements of Design, Thames & Hudson, London, UK.
Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton.(2006). Art Fundamentals, Tenth Edition, Mc Graw-Hill International Edition, New York.
Pentak, Stephen and Roth, Richard. (2003). Color Basics, Wadsworth Publishing, USA.
Pentak, Stephen, Lauer A David.( 2002). Design Basics, Fifth Edition, Wadsworth Publishing, USA.
Tyson, Carl N. (1996). Art Through The Ages, Harcourt Brace & Company
Zakia, D Richard. (1994). Perception and Imaging, Focal Press, Boston.
ZelanskiI, Paul; Fisher, Mary Pat. (1996, 1984). Design Principles and Problems, by holt, Rinehart and Winston, USA.
Zettl,Herbert. (1993). Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics, Wadsworth, California.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ödev 2 % 45
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 50 50
Ödevler 2 30 60
Ara Sınavlar 1 40 40
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.