EDT5014 Oyun temelli öğrenmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5014 Oyun temelli öğrenme Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ogrenme teorileri arasinda oyun temelli ogrenmenin yerini tartisma, egitsel oyunlarla ogrenme uzerine farkli teorileri, modelleri ve konulari tartisma, egitsel oyun tasarimlarini inceleme ve hedef ogrenci kitlesine, ogretim yontem ve tekniklerine, dersin amaclarina ve ders icerigine gore egitsel oyun ve ders tasarlama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunu ve egitsel oyunlari tanımlayabilme.
2. Var olan egitsel oyunlari ogrenmede etkililigi ve uygunlugu acisindan analiz edebilme.
3. Oyun temelli ogrenme uzerine kritik bir bakis acisi olusturabilme.
4. Oyun temelli ogrenme uzerine yapilan arastirmalari analiz edebilme ve yeni arastirma konulari belirleyebilme.
5. Farkli ogrenme teorileri ve yontemleriyle oyun temelli ogrenmeyi iliskilendirebilme.
6. Egitsel oyunlarin tasarimiyla ilgili onemli konulari, kisileri, kavramlari ve prensipleri aciklayabilme.
7. Farkli egitsel oyun tasarim modellerini elestirel bir bicimde inceleyebilme.
8. Egitsel oyun tasarim modellerine dayanarak etkili bir egitsel oyun tasarlayabilme.
9. Tasarladigi egitsel oyunun kurallarini, ozelliklerini, hangi hedef kitleyle, hangi derste, nasil kullanilacagini yazabilme.
10. Egitim ortamlarinda tasarlanan oyunun etkililigini ve uygunlugunu analiz edebilme.

Dersin İçeriği

Oyunlar, eğitsel oyunlar, oyun temelli öğrenme ve öğretim, oyun tasarımı, eğitsel oyun tasarımı ve elementleri, eğitsel oyunlarda ölçme ve değerlendirme, dökümanlaştırma, prototipleştirme, test etme, eğitsel oyunların geleceği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyunlar, egitsel oyunlar, simulasyonlar Oyunlari analiz etme
2) Oyunlarin egitim tarihindeki yeri Farkli egitsel oyunlari inceleme
3) Ogrenme teorileri ve oyun temelli ogrenme Ogrenme teorileri ile oyun temelli ogrenme arasinda iliskiler kurma
4) Oyun temelli ogretim Oyun temelli ogretim yontemini kullanarak ders plani hazirlama ve sunma
5) Oyun temelli ogretim Oyun temelli ogretim yontemini kullanarak ders plani hazirlama ve sunma
6) Oyun temelli ogretimle arastirma konulari ve sorunlari Oyun temelli ogretimle ilgili literaturdeki eksiklikleri bulma ve/ya sorunlara yonelik arastirma tasarimlari olusturma
7) Oyun tasarimi Farkli oyun tasarim modellerini inceleme ve analiz etme
8) Egitsel oyun tasarimi Egitsel oyun tasarim modellerini inceleme ve analiz etme, kendine ozgu tasarim modelleri olusturma
9) Egitsel oyun tasarimi elementleri Egitsel oyun tasarim elementlerini inceleme
10) Egitsel oyun tasarimi elementleri Egitsel oyun tasarim elementlerini inceleme
11) Egitsel oyunlarda olcme ve degerlendirme Egitsel oyunlarda olcme ve degerlendirmeden yararlanma
12) Documenting, prototyping and testing in the process of educational game design Egitsel oyun tasarimi surecinde dokumanlastirma, oyunu protoriplesirme ve oyunu test etme
13) Egitsel oyunlarin gelecegi Gelecekteki egitsel oyunlar hakkinda tartisma
14) Sunumlar Egitsel oyunlari sunma ve tartisma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prensky, M. (2001). Digital Game-Based Learning. McGraw Hill. URL: http://www.amazon.com/Digital-Game-Based-Learning-Marc-Prensky/dp/0071454004
Diğer Kaynaklar: Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A Book Lenses
URL: http://www.amazon.com/Art-Game-Design-book-lenses/dp/0123694965

Ito, M. et al., (2009). Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out
URL: http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp?ttype=2&tid=11889

Salen, K. (2007). The Ecology of Games: Connecting Youth, Games, and Learning. MIT Press.

Gee, J.P. (2007). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy: Revised and Updated Edition. Palgrave Macmillan.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 50
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 5 20 100
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.