DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5014 | Oyun temelli öğrenme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ogrenme teorileri arasinda oyun temelli ogrenmenin yerini tartisma, egitsel oyunlarla ogrenme uzerine farkli teorileri, modelleri ve konulari tartisma, egitsel oyun tasarimlarini inceleme ve hedef ogrenci kitlesine, ogretim yontem ve tekniklerine, dersin amaclarina ve ders icerigine gore egitsel oyun ve ders tasarlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Oyunu ve egitsel oyunlari tanımlayabilme. 2. Var olan egitsel oyunlari ogrenmede etkililigi ve uygunlugu acisindan analiz edebilme. 3. Oyun temelli ogrenme uzerine kritik bir bakis acisi olusturabilme. 4. Oyun temelli ogrenme uzerine yapilan arastirmalari analiz edebilme ve yeni arastirma konulari belirleyebilme. 5. Farkli ogrenme teorileri ve yontemleriyle oyun temelli ogrenmeyi iliskilendirebilme. 6. Egitsel oyunlarin tasarimiyla ilgili onemli konulari, kisileri, kavramlari ve prensipleri aciklayabilme. 7. Farkli egitsel oyun tasarim modellerini elestirel bir bicimde inceleyebilme. 8. Egitsel oyun tasarim modellerine dayanarak etkili bir egitsel oyun tasarlayabilme. 9. Tasarladigi egitsel oyunun kurallarini, ozelliklerini, hangi hedef kitleyle, hangi derste, nasil kullanilacagini yazabilme. 10. Egitim ortamlarinda tasarlanan oyunun etkililigini ve uygunlugunu analiz edebilme. |
Oyunlar, eğitsel oyunlar, oyun temelli öğrenme ve öğretim, oyun tasarımı, eğitsel oyun tasarımı ve elementleri, eğitsel oyunlarda ölçme ve değerlendirme, dökümanlaştırma, prototipleştirme, test etme, eğitsel oyunların geleceği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyunlar, egitsel oyunlar, simulasyonlar | Oyunlari analiz etme |
2) | Oyunlarin egitim tarihindeki yeri | Farkli egitsel oyunlari inceleme |
3) | Ogrenme teorileri ve oyun temelli ogrenme | Ogrenme teorileri ile oyun temelli ogrenme arasinda iliskiler kurma |
4) | Oyun temelli ogretim | Oyun temelli ogretim yontemini kullanarak ders plani hazirlama ve sunma |
5) | Oyun temelli ogretim | Oyun temelli ogretim yontemini kullanarak ders plani hazirlama ve sunma |
6) | Oyun temelli ogretimle arastirma konulari ve sorunlari | Oyun temelli ogretimle ilgili literaturdeki eksiklikleri bulma ve/ya sorunlara yonelik arastirma tasarimlari olusturma |
7) | Oyun tasarimi | Farkli oyun tasarim modellerini inceleme ve analiz etme |
8) | Egitsel oyun tasarimi | Egitsel oyun tasarim modellerini inceleme ve analiz etme, kendine ozgu tasarim modelleri olusturma |
9) | Egitsel oyun tasarimi elementleri | Egitsel oyun tasarim elementlerini inceleme |
10) | Egitsel oyun tasarimi elementleri | Egitsel oyun tasarim elementlerini inceleme |
11) | Egitsel oyunlarda olcme ve degerlendirme | Egitsel oyunlarda olcme ve degerlendirmeden yararlanma |
12) | Documenting, prototyping and testing in the process of educational game design | Egitsel oyun tasarimi surecinde dokumanlastirma, oyunu protoriplesirme ve oyunu test etme |
13) | Egitsel oyunlarin gelecegi | Gelecekteki egitsel oyunlar hakkinda tartisma |
14) | Sunumlar | Egitsel oyunlari sunma ve tartisma |
Ders Notları / Kitaplar: | Prensky, M. (2001). Digital Game-Based Learning. McGraw Hill. URL: http://www.amazon.com/Digital-Game-Based-Learning-Marc-Prensky/dp/0071454004 |
Diğer Kaynaklar: | Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A Book Lenses URL: http://www.amazon.com/Art-Game-Design-book-lenses/dp/0123694965 Ito, M. et al., (2009). Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out URL: http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp?ttype=2&tid=11889 Salen, K. (2007). The Ecology of Games: Connecting Youth, Games, and Learning. MIT Press. Gee, J.P. (2007). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy: Revised and Updated Edition. Palgrave Macmillan. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |