EDT5014 Oyun temelli öğrenmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5014 Oyun temelli öğrenme Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ogrenme teorileri arasinda oyun temelli ogrenmenin yerini tartisma, egitsel oyunlarla ogrenme uzerine farkli teorileri, modelleri ve konulari tartisma, egitsel oyun tasarimlarini inceleme ve hedef ogrenci kitlesine, ogretim yontem ve tekniklerine, dersin amaclarina ve ders icerigine gore egitsel oyun ve ders tasarlama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunu ve egitsel oyunlari tanımlayabilme.
2. Var olan egitsel oyunlari ogrenmede etkililigi ve uygunlugu acisindan analiz edebilme.
3. Oyun temelli ogrenme uzerine kritik bir bakis acisi olusturabilme.
4. Oyun temelli ogrenme uzerine yapilan arastirmalari analiz edebilme ve yeni arastirma konulari belirleyebilme.
5. Farkli ogrenme teorileri ve yontemleriyle oyun temelli ogrenmeyi iliskilendirebilme.
6. Egitsel oyunlarin tasarimiyla ilgili onemli konulari, kisileri, kavramlari ve prensipleri aciklayabilme.
7. Farkli egitsel oyun tasarim modellerini elestirel bir bicimde inceleyebilme.
8. Egitsel oyun tasarim modellerine dayanarak etkili bir egitsel oyun tasarlayabilme.
9. Tasarladigi egitsel oyunun kurallarini, ozelliklerini, hangi hedef kitleyle, hangi derste, nasil kullanilacagini yazabilme.
10. Egitim ortamlarinda tasarlanan oyunun etkililigini ve uygunlugunu analiz edebilme.

Dersin İçeriği

Oyunlar, eğitsel oyunlar, oyun temelli öğrenme ve öğretim, oyun tasarımı, eğitsel oyun tasarımı ve elementleri, eğitsel oyunlarda ölçme ve değerlendirme, dökümanlaştırma, prototipleştirme, test etme, eğitsel oyunların geleceği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyunlar, egitsel oyunlar, simulasyonlar Oyunlari analiz etme
2) Oyunlarin egitim tarihindeki yeri Farkli egitsel oyunlari inceleme
3) Ogrenme teorileri ve oyun temelli ogrenme Ogrenme teorileri ile oyun temelli ogrenme arasinda iliskiler kurma
4) Oyun temelli ogretim Oyun temelli ogretim yontemini kullanarak ders plani hazirlama ve sunma
5) Oyun temelli ogretim Oyun temelli ogretim yontemini kullanarak ders plani hazirlama ve sunma
6) Oyun temelli ogretimle arastirma konulari ve sorunlari Oyun temelli ogretimle ilgili literaturdeki eksiklikleri bulma ve/ya sorunlara yonelik arastirma tasarimlari olusturma
7) Oyun tasarimi Farkli oyun tasarim modellerini inceleme ve analiz etme
8) Egitsel oyun tasarimi Egitsel oyun tasarim modellerini inceleme ve analiz etme, kendine ozgu tasarim modelleri olusturma
9) Egitsel oyun tasarimi elementleri Egitsel oyun tasarim elementlerini inceleme
10) Egitsel oyun tasarimi elementleri Egitsel oyun tasarim elementlerini inceleme
11) Egitsel oyunlarda olcme ve degerlendirme Egitsel oyunlarda olcme ve degerlendirmeden yararlanma
12) Documenting, prototyping and testing in the process of educational game design Egitsel oyun tasarimi surecinde dokumanlastirma, oyunu protoriplesirme ve oyunu test etme
13) Egitsel oyunlarin gelecegi Gelecekteki egitsel oyunlar hakkinda tartisma
14) Sunumlar Egitsel oyunlari sunma ve tartisma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prensky, M. (2001). Digital Game-Based Learning. McGraw Hill. URL: http://www.amazon.com/Digital-Game-Based-Learning-Marc-Prensky/dp/0071454004
Diğer Kaynaklar: Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A Book Lenses
URL: http://www.amazon.com/Art-Game-Design-book-lenses/dp/0123694965

Ito, M. et al., (2009). Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out
URL: http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp?ttype=2&tid=11889

Salen, K. (2007). The Ecology of Games: Connecting Youth, Games, and Learning. MIT Press.

Gee, J.P. (2007). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy: Revised and Updated Edition. Palgrave Macmillan.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 50
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 5 20 100
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.