MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5014 | Oyun temelli öğrenme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ogrenme teorileri arasinda oyun temelli ogrenmenin yerini tartisma, egitsel oyunlarla ogrenme uzerine farkli teorileri, modelleri ve konulari tartisma, egitsel oyun tasarimlarini inceleme ve hedef ogrenci kitlesine, ogretim yontem ve tekniklerine, dersin amaclarina ve ders icerigine gore egitsel oyun ve ders tasarlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Oyunu ve egitsel oyunlari tanımlayabilme. 2. Var olan egitsel oyunlari ogrenmede etkililigi ve uygunlugu acisindan analiz edebilme. 3. Oyun temelli ogrenme uzerine kritik bir bakis acisi olusturabilme. 4. Oyun temelli ogrenme uzerine yapilan arastirmalari analiz edebilme ve yeni arastirma konulari belirleyebilme. 5. Farkli ogrenme teorileri ve yontemleriyle oyun temelli ogrenmeyi iliskilendirebilme. 6. Egitsel oyunlarin tasarimiyla ilgili onemli konulari, kisileri, kavramlari ve prensipleri aciklayabilme. 7. Farkli egitsel oyun tasarim modellerini elestirel bir bicimde inceleyebilme. 8. Egitsel oyun tasarim modellerine dayanarak etkili bir egitsel oyun tasarlayabilme. 9. Tasarladigi egitsel oyunun kurallarini, ozelliklerini, hangi hedef kitleyle, hangi derste, nasil kullanilacagini yazabilme. 10. Egitim ortamlarinda tasarlanan oyunun etkililigini ve uygunlugunu analiz edebilme. |
Oyunlar, eğitsel oyunlar, oyun temelli öğrenme ve öğretim, oyun tasarımı, eğitsel oyun tasarımı ve elementleri, eğitsel oyunlarda ölçme ve değerlendirme, dökümanlaştırma, prototipleştirme, test etme, eğitsel oyunların geleceği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyunlar, egitsel oyunlar, simulasyonlar | Oyunlari analiz etme |
2) | Oyunlarin egitim tarihindeki yeri | Farkli egitsel oyunlari inceleme |
3) | Ogrenme teorileri ve oyun temelli ogrenme | Ogrenme teorileri ile oyun temelli ogrenme arasinda iliskiler kurma |
4) | Oyun temelli ogretim | Oyun temelli ogretim yontemini kullanarak ders plani hazirlama ve sunma |
5) | Oyun temelli ogretim | Oyun temelli ogretim yontemini kullanarak ders plani hazirlama ve sunma |
6) | Oyun temelli ogretimle arastirma konulari ve sorunlari | Oyun temelli ogretimle ilgili literaturdeki eksiklikleri bulma ve/ya sorunlara yonelik arastirma tasarimlari olusturma |
7) | Oyun tasarimi | Farkli oyun tasarim modellerini inceleme ve analiz etme |
8) | Egitsel oyun tasarimi | Egitsel oyun tasarim modellerini inceleme ve analiz etme, kendine ozgu tasarim modelleri olusturma |
9) | Egitsel oyun tasarimi elementleri | Egitsel oyun tasarim elementlerini inceleme |
10) | Egitsel oyun tasarimi elementleri | Egitsel oyun tasarim elementlerini inceleme |
11) | Egitsel oyunlarda olcme ve degerlendirme | Egitsel oyunlarda olcme ve degerlendirmeden yararlanma |
12) | Documenting, prototyping and testing in the process of educational game design | Egitsel oyun tasarimi surecinde dokumanlastirma, oyunu protoriplesirme ve oyunu test etme |
13) | Egitsel oyunlarin gelecegi | Gelecekteki egitsel oyunlar hakkinda tartisma |
14) | Sunumlar | Egitsel oyunlari sunma ve tartisma |
Ders Notları / Kitaplar: | Prensky, M. (2001). Digital Game-Based Learning. McGraw Hill. URL: http://www.amazon.com/Digital-Game-Based-Learning-Marc-Prensky/dp/0071454004 |
Diğer Kaynaklar: | Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A Book Lenses URL: http://www.amazon.com/Art-Game-Design-book-lenses/dp/0123694965 Ito, M. et al., (2009). Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out URL: http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp?ttype=2&tid=11889 Salen, K. (2007). The Ecology of Games: Connecting Youth, Games, and Learning. MIT Press. Gee, J.P. (2007). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy: Revised and Updated Edition. Palgrave Macmillan. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |