Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
İşbirlikli öğrenme ve çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri |
|
3) |
İşbirlikli öğrenme ve çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri
|
|
4) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme ortamlarının tasarım süreçleri |
|
5) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme araçları |
|
6) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme araçları |
|
7) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme gruplarının oluşturulması |
|
8) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme örneklerinin değerlendirilmesi |
Örneklerin incelenmesi |
9) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme ortamlarının tasarım süreçleri
|
|
10) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
11) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.
|
|
12) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
13) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
14) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Roberts, T.S. (2003). Online Collaborative Learning: Theory and Practice. Information Science Publishing.
Johnson, J., Johnson, R. & Holubec, E. (1994). Cooperative learning in the classroom. Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, VA. ISBN: 0-87120-2395.
|
Diğer Kaynaklar: |
Jonassen, D., Howland, J., Moore, J., & Marra, R. (2003). Learning to Solve Problems with Technology: A Constructivist Perspective. Upper Saddle River: Upper Saddle River.
Jyothi, S. (2012). Visualising Interactions in Online Collaborative Learning Environments: An Exploration Of Students' Online Participation.LAP LAMBERT Academic Publishing.
McConnell. (2002). Implementing computer supported cooperative learning (2nd ed.). Sterling, VA: Stylus Publishing Inc.Oosterhof, A., Conrad, R. M., & Ely, D. P. (2008). Assessing Learners Online (1st ed.): Prentice Hall.
Tu, C.H. (2004). Online Collaborative Learning Communities: Twenty-One Designs to Building an Online Collaborative Learning Community.Libraries Unlimited
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. |
|
2) |
Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. |
|
3) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. |
|
4) |
Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. |
|
5) |
Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. |
|
6) |
Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
|
7) |
Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
|
8) |
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. |
2 |
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. |
|
10) |
Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. |
|
11) |
Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. |
|
13) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|