EDT5013 Çevrimiçi İşbirliğine Dayalı ÖğrenmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5013 Çevrimiçi İşbirliğine Dayalı Öğrenme Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İşbirlikli öğrenmenin ve çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri, tasarım ilkelerini ve araçlarını tanıtmak. Çevrimiçi işbirlikli öğrenme süreçlerini tasarlamak, uygulamak ve değerlendirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
o Çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin (ÇIO) kuramsal temellerini açıklayabilecek,
o ÇIO’ye ilişkin tasarım ilkelerini açıklayabilecek,
o ÇIO’ye ilişkin tasarım araçlarını kullanabilecek,
o ÇIO’leri öğretim tasarımı açısından değerlendirebilecek,
o Bir ÇIO ortamı tasarlayıp, uygulayabilecektir.

Dersin İçeriği

İşbirlikli öğrenmenin ve çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri; çevrimiçi öğrenme süreçleri, tasarımı, sorunlar ve uygulamaları; çevrimiçi işbirlikli öğrenmede öğrenme topluluklarının oluşturulması; çevrimiçi işbirlikli öğrenme araçları (elektronik posta, intranet, portallar, çevrimiçi topluluklar, Webloglar, gösterge panoları, konferanslar, forum, toplantı odası, öğrenme yönetimi, iş akışı ve bilgi yönetimi). Çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenmeye ilişkin örneklerin incelenmesi ve değrlendirilmesi. Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) İşbirlikli öğrenme ve çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri
3) İşbirlikli öğrenme ve çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri
4) Çevrimiçi işbirlikli öğrenme ortamlarının tasarım süreçleri
5) Çevrimiçi işbirlikli öğrenme araçları
6) Çevrimiçi işbirlikli öğrenme araçları
7) Çevrimiçi işbirlikli öğrenme gruplarının oluşturulması
8) Çevrimiçi işbirlikli öğrenme örneklerinin değerlendirilmesi Örneklerin incelenmesi
9) Çevrimiçi işbirlikli öğrenme ortamlarının tasarım süreçleri
10) Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.
11) Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.
12) Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.
13) Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.
14) Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Roberts, T.S. (2003). Online Collaborative Learning: Theory and Practice. Information Science Publishing.

Johnson, J., Johnson, R. & Holubec, E. (1994). Cooperative learning in the classroom. Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, VA. ISBN: 0-87120-2395.
Diğer Kaynaklar: Jonassen, D., Howland, J., Moore, J., & Marra, R. (2003). Learning to Solve Problems with Technology: A Constructivist Perspective. Upper Saddle River: Upper Saddle River.

Jyothi, S. (2012). Visualising Interactions in Online Collaborative Learning Environments: An Exploration Of Students' Online Participation.LAP LAMBERT Academic Publishing.

McConnell. (2002). Implementing computer supported cooperative learning (2nd ed.). Sterling, VA: Stylus Publishing Inc.Oosterhof, A., Conrad, R. M., & Ely, D. P. (2008). Assessing Learners Online (1st ed.): Prentice Hall.

Tu, C.H. (2004). Online Collaborative Learning Communities: Twenty-One Designs to Building an Online Collaborative Learning Community.Libraries Unlimited

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 80 80
Ödevler 2 30 60
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.