Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
İşbirlikli öğrenme ve çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri |
|
3) |
İşbirlikli öğrenme ve çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri
|
|
4) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme ortamlarının tasarım süreçleri |
|
5) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme araçları |
|
6) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme araçları |
|
7) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme gruplarının oluşturulması |
|
8) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme örneklerinin değerlendirilmesi |
Örneklerin incelenmesi |
9) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme ortamlarının tasarım süreçleri
|
|
10) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
11) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.
|
|
12) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
13) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
14) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Roberts, T.S. (2003). Online Collaborative Learning: Theory and Practice. Information Science Publishing.
Johnson, J., Johnson, R. & Holubec, E. (1994). Cooperative learning in the classroom. Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, VA. ISBN: 0-87120-2395.
|
Diğer Kaynaklar: |
Jonassen, D., Howland, J., Moore, J., & Marra, R. (2003). Learning to Solve Problems with Technology: A Constructivist Perspective. Upper Saddle River: Upper Saddle River.
Jyothi, S. (2012). Visualising Interactions in Online Collaborative Learning Environments: An Exploration Of Students' Online Participation.LAP LAMBERT Academic Publishing.
McConnell. (2002). Implementing computer supported cooperative learning (2nd ed.). Sterling, VA: Stylus Publishing Inc.Oosterhof, A., Conrad, R. M., & Ely, D. P. (2008). Assessing Learners Online (1st ed.): Prentice Hall.
Tu, C.H. (2004). Online Collaborative Learning Communities: Twenty-One Designs to Building an Online Collaborative Learning Community.Libraries Unlimited
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |