EDT5012 İstatiksel Veri AnaliziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5012 İstatiksel Veri Analizi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ BAYKAL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Doç. Dr. MEHMET SENCER ÇORLU
Prof. Dr. ALİ BAYKAL
Dr. Öğr. Üyesi GURSU ASIK
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu ders, daha çok nicel veri analizi üzerinde yoğunlaşacaktır. Derste işlenecek başlıklardan bazıları şunlardır: Tanımlayıcı istatistik, hipotez test etme, örneklem dağılımları, t testi, varyans analizi (ANOVA) ve regresyon. Bu konulara paralel ikinci bir etkinlik, öğrencilerin yukarıda sayılan analiz türlerini gerçekleştirebilmeleri için SPSS istatistiksel analiz programını kullanmayı öğrenmeleri olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler:
• Nicel araştırma türleri ile bunlara karşılık gelen istatistiksel veri analiz çeşitleri arasındaki ilişkiyi anlayacaklardır.
• Temel istatistiksel kavram, terim ve prensiplerle ilgili bir bilgi tabanına sahip olacaklardır.
• Giriş düzeyindeki istatistiksel yöntemlerle ilgili bilgi edineceklerdir.
• Farklı nicel araştırma çeşit ve/veya dizaynları için yapılması gereken istatistiksel veri analizlerini gerçekleştirme becerileri geliştireceklerdir.
• Nicel veri analizi için bir istatistiksel veri analiz bilgisayar programı kullanma becerileri geliştireceklerdir.
• Nicel veri analiz sonuçlarını raporlama bilgi ve becerisi geliştireceklerdir.

Dersin İçeriği

Tanımlayıcı istatistik, hipotez test etme, örneklem dağılımları, t testi, varyans analizi (ANOVA), regresyon, bu analizleri SPSSte gerçekleştirme ve sonuçları yorumlama, nicel veri analiz sonuçlarını yazma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İstatistiksel yöntemlere giriş YOK
2) Tanımlayıcı istatistik Ch. 1 and 2: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
3) Tanımlayıcı istatistik Ch. 1 and 2: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
4) Normal dağılım Ch. 3: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
5) Normal dağılım Ch. 3: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
6) Örneklem dağılımı ve temel hipotez test etme Ch. 4: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
7) Örneklem dağılımı ve temel hipotez test etme Ch. 4: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
8) İki grubun ortalamalarının karşılaştırılması Ch. 7: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 9: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
9) İki grubun ortalamalarının karşılaştırılması Ch. 7: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 9: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
10) Üç ya da daha fazla grubun ortalamalarının karşılaştırılması Ch. 11: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 10: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
11) Üç ya da daha fazla grubun ortalamalarının karşılaştırılması Ch. 11: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 10: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
12) Basit regresyon Ch. 9 and 15: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 7: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
13) Basit regresyon Ch. 9 and 15: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 7: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
14) Veri analiz sonuçlarını yazma YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.

Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Diğer Kaynaklar: Cozby, P.C. (2007). Methods in behavioral research (9th ed.). Boston: McGraw Hill.

Pedhazur, E.J. & Schmelkin, L.P. (1991). Measurement, design, and analysis: An integrated approach. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Salkind, N.J. (2004). Statistics for people who (think they) hate statistics (2nd ed.). London: Sage.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2