EDT5012 İstatiksel Veri AnaliziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5012 İstatiksel Veri Analizi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ BAYKAL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Doç. Dr. MEHMET SENCER ÇORLU
Prof. Dr. ALİ BAYKAL
Dr. Öğr. Üyesi GURSU ASIK
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu ders, daha çok nicel veri analizi üzerinde yoğunlaşacaktır. Derste işlenecek başlıklardan bazıları şunlardır: Tanımlayıcı istatistik, hipotez test etme, örneklem dağılımları, t testi, varyans analizi (ANOVA) ve regresyon. Bu konulara paralel ikinci bir etkinlik, öğrencilerin yukarıda sayılan analiz türlerini gerçekleştirebilmeleri için SPSS istatistiksel analiz programını kullanmayı öğrenmeleri olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler:
• Nicel araştırma türleri ile bunlara karşılık gelen istatistiksel veri analiz çeşitleri arasındaki ilişkiyi anlayacaklardır.
• Temel istatistiksel kavram, terim ve prensiplerle ilgili bir bilgi tabanına sahip olacaklardır.
• Giriş düzeyindeki istatistiksel yöntemlerle ilgili bilgi edineceklerdir.
• Farklı nicel araştırma çeşit ve/veya dizaynları için yapılması gereken istatistiksel veri analizlerini gerçekleştirme becerileri geliştireceklerdir.
• Nicel veri analizi için bir istatistiksel veri analiz bilgisayar programı kullanma becerileri geliştireceklerdir.
• Nicel veri analiz sonuçlarını raporlama bilgi ve becerisi geliştireceklerdir.

Dersin İçeriği

Tanımlayıcı istatistik, hipotez test etme, örneklem dağılımları, t testi, varyans analizi (ANOVA), regresyon, bu analizleri SPSSte gerçekleştirme ve sonuçları yorumlama, nicel veri analiz sonuçlarını yazma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İstatistiksel yöntemlere giriş YOK
2) Tanımlayıcı istatistik Ch. 1 and 2: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
3) Tanımlayıcı istatistik Ch. 1 and 2: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
4) Normal dağılım Ch. 3: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
5) Normal dağılım Ch. 3: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
6) Örneklem dağılımı ve temel hipotez test etme Ch. 4: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
7) Örneklem dağılımı ve temel hipotez test etme Ch. 4: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
8) İki grubun ortalamalarının karşılaştırılması Ch. 7: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 9: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
9) İki grubun ortalamalarının karşılaştırılması Ch. 7: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 9: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
10) Üç ya da daha fazla grubun ortalamalarının karşılaştırılması Ch. 11: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 10: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
11) Üç ya da daha fazla grubun ortalamalarının karşılaştırılması Ch. 11: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 10: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
12) Basit regresyon Ch. 9 and 15: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 7: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
13) Basit regresyon Ch. 9 and 15: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. Ch. 7: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
14) Veri analiz sonuçlarını yazma YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.

Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Diğer Kaynaklar: Cozby, P.C. (2007). Methods in behavioral research (9th ed.). Boston: McGraw Hill.

Pedhazur, E.J. & Schmelkin, L.P. (1991). Measurement, design, and analysis: An integrated approach. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Salkind, N.J. (2004). Statistics for people who (think they) hate statistics (2nd ed.). London: Sage.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.