İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5011 | İnternet Tabanlı Programlama | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste web teknolojileri incelemesi, yeni ortaya çıkan web standartları ve protokoller, biçimleme dilleri ve komut dilleri görülecektir. Internet üzerinden yapılan programlama uygulamalarında HTML, PHP, ASP, Java, MySQL gibi hem istemci hem sunucu taraflı teknolojiler ve komut dilleri kullanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Web ile ilgili olan programlama problemlerini çözmek için uygun olan komut teknolojilerini kullanabilme 2. Gerçekleme ve komut verme makinelerinin temel prensiplerini anlayabilme 3. Web programcılarının uyum ve standartlar için üzerinde çalıştıkları konuların tarihsel sebeplerini anlayabilme 4. HTML 5 ve Web 2.0 gibi yeni ortaya çıkan web standartlarını öğrenme 5. Temel web içerik standardizasyon organizasyonları hakkında bilgi sahibi olma 6. Makinelerin performansları ile ilgili olduğundan dolayı web tarayıcıları ile ilgili temel farkları bilmeBir komut dili olarak Javascript ‘ i etkin bir şekilde kullanabilme 7. Açık, anlaşılır ve iyi bir şekilde dökümante edilmiş kod yazmaForm girişlerini doğrulamak, uygun bir şekilde yönetmek ve kullanışlı bir geribildirim sağlamak için PHP ve Javascript kullanmaBelge Nesne Model ‘ ini en etkin şekilde kullanma 8. Belge Nesne Model ‘ ini en etkin şekilde kullanma 9. Hem dosyalar hem veritabanları için toplu kayıtları elle yaratabilme ve gösterebilme 10. Birbirine bağlı parametreleri (dinamik çıktı) yakalama, anlama ve kullanma |
Bu ders tarayıcı teknolojileri ilgili temel bilgileri, Javascript ve PHP kullanarak komut yani kod yazılmasını ve ayrıca Ajax tanıtımını içermektedir.Bu derste en çok vurgulanan ise kod pratiğinin fazla yapılması ve dersin kullanılabilirlik açısından önem taşımasıdır. Bunların yanında bu derste HTML, biçem yönergeleri ve XML de görülmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Form Öğeleri | |
3) | Veri Elde Edilmesi | |
4) | Fonksiyonlar, Tarih & Zaman | |
5) | Veri Doğrulanması | |
6) | Pencereler, Ekranlar, Beliren Pencereler (Popup) | |
7) | CssDOM ve Olay İşleme Programları | |
8) | PHP ‘ye Giriş | |
9) | SQL ‘de yazma | |
10) | PHP, MySQL ve İlgili Veriler | |
11) | Ajax ‘a Giriş | |
12) | Ajax ve Belge Nesne Modeli (DOM) | |
13) | Ajax and XML | |
14) | Ajax ve Web uyumlu Javascript |
Ders Notları / Kitaplar: | Flanagan, D. (1998). Javascript: The definitive guide. Sebastopol, CA: O’Reilly and Associates. Harold, E. (2004). Effective XML. Boston, MA: Pearson Education. Keith, J. (2005). DOM scripting. Berkeley, CA: Friendsofed. Riordan, R. (2008). Head first ajax. Sebastopol, CA: O’Reilly and Associates. Welling, L. & Thomson, L. (2009). PHP and MySQL: Web development. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education White, A. (2009). Javascript. Indianapolis, IN: Wiley Publishing. Zakas, N. (2005). Professional javascript for web deveopers. Indianapolis, IN: Wiley Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 75 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |