ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5010 | Yetişkin Eğitimi ve Bilişim Teknolojileri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öncelikli olarak yetişkin öğrenenler ve teknoloji temelli eğitim üzerine yoğunlaşmaktadır. Öğrenciler bilgi ve becerilerini teknoloji-temelli eğitimin şu dört ana temasını geliştirme süreci kapsamında uygulama imkanı bulacaklardır: CD temelli öğretim, Web-temelli öğretim,kişiye özel yazılım temelli öğretim, ve dijital video. Öğrenciler yetişkin öğrenenler için bu teknoloji-temelli eğitimleri geliştirme konusunda tecrübe sahibi olurlar... |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarı ile tamamlayan öğrenci şunları anladığını gösterir: 1)Yetişkin öğrenenlerin karakteristik özellikleri; 2)Öğrenci çeşitlilik ve farklılıkları; 3)Çağdaş öğrenme teorileri; 4)Özel öğrenci ihtiyaçları ve bunların sınıfta olan etkileri; 5) Etkili öğretim (etik sorunları, ders planlama ve hazırlama, müfredat geliştirme, doğrudan öğretim teknikleri; etkili tartışma ortamları düzenleme; öğretim teknolojilerini kullanma; ve sınıf yönetimi 6) Farklı öğrenenler için uygun teknoloji-temelli eğitimler. |
Ders şu konu başlıklarını inceleyecektir: Yetişkinlerin öğrenme süreci; öğrenci çeşitliliği; öğretimle ilgili uygulamalar; etik problemler; etkili öğretim, müfredat geliştirme, öğretim teknolojilerin de yar alacağı doğrudan öğretim, ve öğrencinin öğrenmesini değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Yetişkin Öğrenenler I | |
3) | Yetişkin Öğrenenler II | |
4) | Öğrenci Çeşitliliği | |
5) | Yaşam Boyu Öğrenme | |
6) | Teknoloji Okuryazarlığı | |
7) | Etkili Öğretim | |
8) | Usta Öğretmen Olmak | |
9) | Öğretimi Planlama | |
10) | Doğrudan Öğretim | |
11) | Öğretim Teknolojisi | |
12) | Öğrencinin Öğrenmesi | |
13) | Sınıf Yönetimi ve Disiplin | |
14) | Yaşam Boyu Öğrenme |
Ders Notları / Kitaplar: | Svinicki, M., & McKeachie, W.J. (2010). McKeachie’s teaching tips; strategies, research, and theory for college and university teachers (13th ed.). Belmont, CA: Wadsworth (ISBN-13: 978-0495809296). |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |