EDT5010 Yetişkin Eğitimi veBilişim TeknolojileriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5010 Yetişkin Eğitimi ve Bilişim Teknolojileri Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öncelikli olarak yetişkin öğrenenler ve teknoloji temelli eğitim üzerine yoğunlaşmaktadır. Öğrenciler bilgi ve becerilerini teknoloji-temelli eğitimin şu dört ana temasını geliştirme süreci kapsamında uygulama imkanı bulacaklardır: CD temelli öğretim, Web-temelli öğretim,kişiye özel yazılım temelli öğretim, ve dijital video. Öğrenciler yetişkin öğrenenler için bu teknoloji-temelli eğitimleri geliştirme konusunda tecrübe sahibi olurlar...

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarı ile tamamlayan öğrenci şunları anladığını gösterir:
1)Yetişkin öğrenenlerin karakteristik özellikleri;
2)Öğrenci çeşitlilik ve farklılıkları;
3)Çağdaş öğrenme teorileri;
4)Özel öğrenci ihtiyaçları ve bunların sınıfta olan etkileri;
5) Etkili öğretim (etik sorunları, ders planlama ve hazırlama, müfredat geliştirme, doğrudan öğretim teknikleri; etkili tartışma ortamları düzenleme; öğretim teknolojilerini kullanma; ve sınıf yönetimi
6) Farklı öğrenenler için uygun teknoloji-temelli eğitimler.

Dersin İçeriği

Ders şu konu başlıklarını inceleyecektir: Yetişkinlerin öğrenme süreci; öğrenci çeşitliliği; öğretimle ilgili uygulamalar; etik problemler; etkili öğretim, müfredat geliştirme, öğretim teknolojilerin de yar alacağı doğrudan öğretim, ve öğrencinin öğrenmesini değerlendirme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Yetişkin Öğrenenler I
3) Yetişkin Öğrenenler II
4) Öğrenci Çeşitliliği
5) Yaşam Boyu Öğrenme
6) Teknoloji Okuryazarlığı
7) Etkili Öğretim
8) Usta Öğretmen Olmak
9) Öğretimi Planlama
10) Doğrudan Öğretim
11) Öğretim Teknolojisi
12) Öğrencinin Öğrenmesi
13) Sınıf Yönetimi ve Disiplin
14) Yaşam Boyu Öğrenme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Svinicki, M., & McKeachie, W.J. (2010). McKeachie’s teaching tips; strategies, research, and theory for college and university teachers (13th ed.). Belmont, CA: Wadsworth (ISBN-13: 978-0495809296).
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 40 40
Proje 1 60 60
Ödevler 2 25 50
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2