EDT5009 İnsan Performans TeknolojisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5009 İnsan Performans Teknolojisi Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Genel olarak dersin hedefleri:
İnsan performansı teknolojisi ile ilgili temel kavram ve prensipleri incelemek
İnsan performansı teknolojisinde kullanılan modelleri betimlemek
Performans geliştirme uygulamalarını analiz, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme sistematik yaklaşımıyla incelemek (performans destek sistemleri, iş analizi, iş tasarımı, bireysel gelişim, insan kaynakları gelişimi, organizasyon iletişimi, organizasyon tasarımı ve gelişimi, finansal sistemler)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İnsan performans geliştirmedeki anahtar kavramları ve terminolojiyi tartışabilir
2. İnsan performans teknolojisinin alanını, nasıl doğduğunu, bu alandaki öncü kişileri tartışabilir
3. Öğretimsel teknoloji ile performans teknolojisini birbirinden ayırabilir.
4. Bazı önemli insan performans teknolojisi elementlerini tartışabilir.
5. İhtiyaç değerlendirmesi ve neden analizi yapmak için gerekli olan prosedürü açıklayabilir
6. Performans geliştirme uygulamalarını analiz, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme sistematik yaklaşımıyla inceleyabilir
7. İnsan performans teknolojisindeki yeni trendleri tartışabilir
8. Performans geliştirme icin önemli strateji ve taktikleri tartışabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders Insan Performans Teknolojisi alanina giriş niteliğindedir. İnsan performansı, insan performansı sistem modelleri ile ilgili temel kavram ve prensipleri ve insan performans modelleri ile ilgili problemleri inceler. Özellikle de bu derste performans geliştirme uygulamalarını (performans destek sistemleri, iş analizi, iş tasarımı, bireysel gelişim, insan kaynakları gelişimi, organizasyon iletişimi, organizasyon tasarımı ve gelişimi, finansal sistemler) derinlemesine analiz etme vurgulanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Genel bakış
2) İnsan Performans Teknolojisi Nedir?
3) İnsan performans teknolojisi modelleri ve İnovasyon
4) İnsan performans teknolojisi modelleri
5) Performans Analizi – Problemi yada fırsatı belirleme (Organizasyon analizi, çevresel analiz, ihtiyaç analizi)
6) Neden analizi ve Teknoloji Öngörüsü ve Tahmini
7) IPT Araçları ve Stratejileri
8) IPT Perspektifleri
9) Technology and learning
10) Eğitimden performansa geçiş, motivasyon, performans destek sistemleri
11) IPT ders projesi tasarlama ve yönetme
12) Teknoloji Değerlendirmesi
13) Proje çalışması / Proje sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Van Tiem, D.M., Moseley, J.L. and Dessinger, J.C. (2004). Fundamentals of performance technology: A guide to improving people, process, and performance, Second Edition. Washington, DC: International Society for Performance Improvement.

Pershing J. A. (Ed.). (2006). Handbook of human performance technology (3rd Ed.). San Francisco: JosseyBass.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Projeler 1 % 45
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 90 90
Küçük Sınavlar 1 10 10
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2