EDT5008 İleri Öğretim TasarımıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5008 İleri Öğretim Tasarımı Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Genel olarak dersin hedefleri:
-Çeşitli öğrenme teorileriyle (Davranışçı yaklaşım, Gagne’nin öğretim teorisi, yapılandırmacı yaklaşım, motivasyon teorisi gibi) uyumlu olması için öğretimsel tasarım süreçleri ve ürünlerine entegre edilmesi gereken faktörleri belirlemek.
-Çeşitli teorilere bağlı olarak bir tasarım problemini analiz etmek.
-Belli teorilerin karakteristik özelliklerini belirlemek icin öğretimsel materyaleri analiz etmek.
-Hızlı prototipleme stratejisini uygulayabilmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel teoriler, davranışsal psikoloji, bilişsel bilgi işleme, gelişimsel teoriler, motivasyon teorisi ve öğretim teorileri dahil farklı öğrenme paradigmalarının temel varsayımlarını, kavramlarını ve prensiplerini tartışabilir
2. Teorileri paradigmalar içinde ve arasında güçlü yönleri, zayıf yönleri, ve uygulanabilirliği açısından kıyaslayabilir ve karşılaştırabilir
3. Öğretimsel tasarım için teorilerin özelliklerine karar verebilir
4. Kendi seçtiği öğrenme teorisini açıkça ifade edebilir ve revize edebilir ve uygulamalarına karar verebilir
5. Ders boyunca kendi kişisel epistemolojisindeki değişiklikleri ifade edebilir
6. Değişik teorilere dayanarak bir tasarım problemini analiz edebilir
7. Seçtiği öğrenme teorisiyle uyumlu olması için öğretimsel tasarım süreçleri ve ürünlerine entegre edilmesi gereken faktörleri belirleyebilir
8. Bir öğretim tasarım modelini hangi teorilerle uyumlu olduğunu belirleyebilmek için analiz edebilir
9. Öğretimsel tasarımda hızlı prototiplemeyi bir metod olarak kullanabilir

Dersin İçeriği

Bu ders öğretimsel tasarımda temel öğrenme teorilerinin (Davranışçı yaklaşım, sistem teorisi, iletişim teorisi, öğrenme teorileri, & öğretim teorileri) uygulamalı olarak teknoloji temelli öğrenme materyallerinde incelenmesini ve kullanılmasını amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve derse giriş
2) Öğrenme teorilerine giriş
3) Gagne’nin Dokuz Öğretim İlkesi & Behaviorism
4) Davranışçı Yaklaşım Sunumları
5) Bilişsel Bilgi İşleme Kuramı
6) Bilişsel Bilgi İşleme Kuramı Sunumları
7) Anlamlı Öğrenme & Şema Teorisi
8) Anlamlı Öğrenme & Şema Teorisi Sunumları
9) Yapılandırmacı Yaklaşım
10) Yapılandırmacı Yaklaşım Sunumları
11) Hızlı Prototipleme
12) Hızlı Prototipleme Sunumları
13) Motivasyon Teorisi
14) Motivasyon Teorisi Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Driscoll, M. P. (2004). Psychology of Learning for Instruction. 3rd Edition. Boston: Allyn & Bacon.
Ertmer & Quinn. (2007). The ID Casebook: Case Studies in Instructional Design. 3rd ed/
Pearson.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 6 % 30
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 6 10 60
Proje 1 60 60
Ödevler 1 30 30
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.