ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5008 | İleri Öğretim Tasarımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Genel olarak dersin hedefleri: -Çeşitli öğrenme teorileriyle (Davranışçı yaklaşım, Gagne’nin öğretim teorisi, yapılandırmacı yaklaşım, motivasyon teorisi gibi) uyumlu olması için öğretimsel tasarım süreçleri ve ürünlerine entegre edilmesi gereken faktörleri belirlemek. -Çeşitli teorilere bağlı olarak bir tasarım problemini analiz etmek. -Belli teorilerin karakteristik özelliklerini belirlemek icin öğretimsel materyaleri analiz etmek. -Hızlı prototipleme stratejisini uygulayabilmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel teoriler, davranışsal psikoloji, bilişsel bilgi işleme, gelişimsel teoriler, motivasyon teorisi ve öğretim teorileri dahil farklı öğrenme paradigmalarının temel varsayımlarını, kavramlarını ve prensiplerini tartışabilir 2. Teorileri paradigmalar içinde ve arasında güçlü yönleri, zayıf yönleri, ve uygulanabilirliği açısından kıyaslayabilir ve karşılaştırabilir 3. Öğretimsel tasarım için teorilerin özelliklerine karar verebilir 4. Kendi seçtiği öğrenme teorisini açıkça ifade edebilir ve revize edebilir ve uygulamalarına karar verebilir 5. Ders boyunca kendi kişisel epistemolojisindeki değişiklikleri ifade edebilir 6. Değişik teorilere dayanarak bir tasarım problemini analiz edebilir 7. Seçtiği öğrenme teorisiyle uyumlu olması için öğretimsel tasarım süreçleri ve ürünlerine entegre edilmesi gereken faktörleri belirleyebilir 8. Bir öğretim tasarım modelini hangi teorilerle uyumlu olduğunu belirleyebilmek için analiz edebilir 9. Öğretimsel tasarımda hızlı prototiplemeyi bir metod olarak kullanabilir |
Bu ders öğretimsel tasarımda temel öğrenme teorilerinin (Davranışçı yaklaşım, sistem teorisi, iletişim teorisi, öğrenme teorileri, & öğretim teorileri) uygulamalı olarak teknoloji temelli öğrenme materyallerinde incelenmesini ve kullanılmasını amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve derse giriş | |
2) | Öğrenme teorilerine giriş | |
3) | Gagne’nin Dokuz Öğretim İlkesi & Behaviorism | |
4) | Davranışçı Yaklaşım Sunumları | |
5) | Bilişsel Bilgi İşleme Kuramı | |
6) | Bilişsel Bilgi İşleme Kuramı Sunumları | |
7) | Anlamlı Öğrenme & Şema Teorisi | |
8) | Anlamlı Öğrenme & Şema Teorisi Sunumları | |
9) | Yapılandırmacı Yaklaşım | |
10) | Yapılandırmacı Yaklaşım Sunumları | |
11) | Hızlı Prototipleme | |
12) | Hızlı Prototipleme Sunumları | |
13) | Motivasyon Teorisi | |
14) | Motivasyon Teorisi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Driscoll, M. P. (2004). Psychology of Learning for Instruction. 3rd Edition. Boston: Allyn & Bacon. Ertmer & Quinn. (2007). The ID Casebook: Case Studies in Instructional Design. 3rd ed/ Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 6 | % 30 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 6 | 10 | 60 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |