Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giris ve Genel Bakis |
|
2) |
Degerlendirmeye Genel bir Bakis ve Degerlendirmenin Temelleri |
|
3) |
Degerlendirme Yontemleri ve Modelleri |
|
4) |
Sorunlari Belirleme ve Degerlendirme Sorularini Hazirlama |
|
5) |
Problemi, Hedef Kitleyi ve Ihtiyaci Belirleme |
|
6) |
Urun ve Surec Degerlendirmesinin Planlanmasi |
|
7) |
Degerlendirme Yontem ve Tekniklerinin Secimi, Data Toplama Methodlarinin Secimi |
|
8) |
Orneklem ve Materyaller (Gelistirme ve/ya Secim) |
|
9) |
Data Analizi (Nitel ve Nicel) |
|
10) |
Data Analizi (Nitel ve Nicel) |
|
11) |
Degerlendirme Sonuclarinin Yorumlanmasi |
|
12) |
Etkililigi Olcme |
|
13) |
Proje Calismasi & Danisma |
|
14) |
Degerlendirmeyi Degerlendirme ve Sunumlar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw Hill.
Russ-Eft, D., & Preskill, H. (2009). Evaluation in organizations: A systematic approach to enhancing learning, performance, and change. New York, NY: Basic Books.
Peter H. Rossi, Howard E Freeman, Mark W. Lipsey. 2003. Evaluation: A Systematic Approach. SAGE.
|
Diğer Kaynaklar: |
Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. |
|
2) |
Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. |
|
3) |
Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. |
|
4) |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. |
|
5) |
Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. |
|
6) |
Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. |
|
8) |
Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. |
|
9) |
İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. |
|
10) |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |
|