Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giris ve Genel Bakis |
|
2) |
Degerlendirmeye Genel bir Bakis ve Degerlendirmenin Temelleri |
|
3) |
Degerlendirme Yontemleri ve Modelleri |
|
4) |
Sorunlari Belirleme ve Degerlendirme Sorularini Hazirlama |
|
5) |
Problemi, Hedef Kitleyi ve Ihtiyaci Belirleme |
|
6) |
Urun ve Surec Degerlendirmesinin Planlanmasi |
|
7) |
Degerlendirme Yontem ve Tekniklerinin Secimi, Data Toplama Methodlarinin Secimi |
|
8) |
Orneklem ve Materyaller (Gelistirme ve/ya Secim) |
|
9) |
Data Analizi (Nitel ve Nicel) |
|
10) |
Data Analizi (Nitel ve Nicel) |
|
11) |
Degerlendirme Sonuclarinin Yorumlanmasi |
|
12) |
Etkililigi Olcme |
|
13) |
Proje Calismasi & Danisma |
|
14) |
Degerlendirmeyi Degerlendirme ve Sunumlar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw Hill.
Russ-Eft, D., & Preskill, H. (2009). Evaluation in organizations: A systematic approach to enhancing learning, performance, and change. New York, NY: Basic Books.
Peter H. Rossi, Howard E Freeman, Mark W. Lipsey. 2003. Evaluation: A Systematic Approach. SAGE.
|
Diğer Kaynaklar: |
Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |