Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giris ve Genel Bakis |
|
2) |
Degerlendirmeye Genel bir Bakis ve Degerlendirmenin Temelleri |
|
3) |
Degerlendirme Yontemleri ve Modelleri |
|
4) |
Sorunlari Belirleme ve Degerlendirme Sorularini Hazirlama |
|
5) |
Problemi, Hedef Kitleyi ve Ihtiyaci Belirleme |
|
6) |
Urun ve Surec Degerlendirmesinin Planlanmasi |
|
7) |
Degerlendirme Yontem ve Tekniklerinin Secimi, Data Toplama Methodlarinin Secimi |
|
8) |
Orneklem ve Materyaller (Gelistirme ve/ya Secim) |
|
9) |
Data Analizi (Nitel ve Nicel) |
|
10) |
Data Analizi (Nitel ve Nicel) |
|
11) |
Degerlendirme Sonuclarinin Yorumlanmasi |
|
12) |
Etkililigi Olcme |
|
13) |
Proje Calismasi & Danisma |
|
14) |
Degerlendirmeyi Degerlendirme ve Sunumlar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw Hill.
Russ-Eft, D., & Preskill, H. (2009). Evaluation in organizations: A systematic approach to enhancing learning, performance, and change. New York, NY: Basic Books.
Peter H. Rossi, Howard E Freeman, Mark W. Lipsey. 2003. Evaluation: A Systematic Approach. SAGE.
|
Diğer Kaynaklar: |
Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|