EDT5005 Uzaktan Eğitim: Kuram, Araştırma ve Uyg.Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5005 Uzaktan Eğitim: Kuram, Araştırma ve Uygulama Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin genel amacı; uzaktan eğitimin kavramsal çerçevesi, alanda yapılan araştırmalar ve dünyadaki önemli uygulamalar hakkında kapsamlı bir anlayış kazanmaları konusunda öğrencilere yardımcı olmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki yeterlikleri kazanmaları beklenmektedir:
01. Açık ve uzaktan öğrenmeyle ilgili temel kavramları tanımlayabilme
02. Uzaktan eğitimin güçlü ve zayıf yönlerini tartışabilme
03. Uzaktan eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesini özetleyebilme
04. Açık ve uzaktan öğrenmeyle ilgili başlıca kuramları açımlayabilme
05. Uzaktan eğitim sistemlerinin temel bileşenlerini betimleyebilme
06. Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan teknolojileri açıklayabilme
07. Açık ve uzaktan öğrenmenin tasarımına ilişkin ilkeleri ayrıntılandırabilme
08. Uzaktan eğitimin yönetim ve örgütlenme modellerini betimleyebilme
09. Değişik ülkelerdeki uzaktan eğitim uygulamalarını karşılaştırabilme
10. Uzaktan eğitimde öğrenci ve eğitimci rollerini açıklayabilme
11. Açık ve uzaktan öğrenmeyle ilgili araştırmaları değerlendirebilme
12. Uzaktan eğitim alanındaki güncel gelişme ve eğilimleri tartışabilme

Dersin İçeriği

Giriş ve temel kavramlar
Uzaktan eğitimin güçlü ve zayıf yönleri
Uzaktan eğitimin dünyada ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi
Uzaktan eğitimle ilgili kuramlar
Uzaktan eğitim sistemlerinin temel bileşenleri
Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler
Arasınav
Açık ve uzaktan öğrenmenin tasarımı
Uzaktan eğitimde yönetim ve örgütlenme modelleri
Değişik ülkelerdeki uzaktan eğitim uygulamaları
Uzaktan eğitimde öğrenci ve eğitimci rolleri
Açık erişimli kaynaklar ve kitlesel açık çevrimiçi dersler
Uzaktan eğitimde araştırma ve geliştirme
Açık ve uzaktan öğrenmede güncel tartışma ve eğilimler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2) Uzaktan eğitim: Tarihçe ve Önemi, Temel kavramlar, Öngörüler, Örnek çalışmalar
3) Uzaktan Eğitim Teknolojileri I: Web 2.0 & 3.0, İnternet ve Web Temelli öğrenme, Blogs, Wikis, LMSs
4) Uzaktan Eğitim Teknolojileri II: Öğrenme Araçları ve Amaçları Moodle: Bağlanma, İletişim Kurma, İşbirliği Yapma
5) Uzaktan Eğitim Kullanıcı Grubu ile İlgili Önemli Meseleler: Öğrenme grupları, Karakteristikler, Sosyal Paylaşım Moodle: Ders tasarımı
6) Etkileşimli Uzaktan eğitim ortamlarını tasarlama ve geliştirme I: Standartlar, İlkeler, Erişilebilirlik, Evrensel tasarım Moddle: Ders geliştirme
7) Moodle: Değerlendirme
8) Etkileşimli Uzaktan eğitim ortamlarını tasarlama ve geliştirme II: Etik, Telif hakkı, ve Kültürel sorunlar Second Life: Erişim ve Kayıt olma
9) Web-tabanlı Ders Tasarlama ve Geliştirme I: Adım adım yaklaşımı Hoşgeldin Ada'sına Bağlan ve Avatarını tasarla.
10) Web-tabanlı Ders Tasarlama ve Geliştirme II: Adım adım yaklaşımı Second Life ortamını nasıl kullanacağını öğrenme. Second Life ortamındaki eğitsel mekanları keşfetme
11) Uzaktan eğitim teknolojilerinin yönetimi I: İdare ve ilkeler, Kalite değerlendirmesi, PDA modeli
12) Uzaktan eğitim teknolojilerinin yönetimi II: Değerlendirme, Eğitsel Etkililik, Aksiyon Matrisi
13) E-Araştırma: E-Araştırmanın çerçevesi, Eğitsel araştırmalarda uzaktan eğitim ortamlarının kullanımı
14) E-Araştırma: Net-tabanlı ortamlarda veri toplama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center
Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge.
Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth.
Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge.
Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age.
Diğer Kaynaklar: Burns, M. (2023). Distance education for teacher training: Modes, models, and methods (2nd ed.). Washington, DC: Education Development Center
Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Latchem, C. & Jung, J. (2010). Distance and blended learning in Asia. London: Routledge.
Moore, M. & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed.). Belmond, CA: Wadsworth.
Moore, M. G. & Diehl, W.C. (Eds.). (2019). Handbook of distance education (4th ed.). Abingdon: Routledge.
Simonson, M., Smaldino, S., & Zvacek, S. (2015). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (6th ed.). Charlotte, NC: Information Age.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 10
Ödev 2 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 60 60
Ödevler 2 50 100
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir.
3) Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur.
4) Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır.
5) Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir.
6) Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir.
7) Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.
8) Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir.
9) Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur.
10) Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur.
11) Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır.
12) Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur.