ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3132 | Siber Kültür | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Elektronik iletişim teknolojileri, bilgi ve eğlence üzerine yeni kavramlar üretti. Bu yeni teknolojiler varlık ve gerçekle ilgili algımızı değiştirmeye başladı. Bu durum beden, kimlik ve benlik deneyimlerimizi dönüştürdü. Kamusal alan, kentsel mekan ve mimari mekan gibi kavramlar konusunda anlayışımızı değiştirdi. Bu ders görüntü, görsellik ve siber kültür'ün geniş kültürel tarihi içindeki değişiklikleri incelemek için tasarlanmıştır. Siberuzay kültürü, sanal gerçekliği toplum, gerçeklik, benlik ve insan ve yapay yaşam arasındaki sınır hakkında spekülasyon yapmak için kullanan sanat, film ve edebi eserler (roman) üzerinden incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Siberuzay, sanal kimlik, siberkültür, cyberpunk, technoculture, Telepresence, yapay zeka, gerçek, metinlerarasılık, vb. gibi kavramların tanımı ve uygulamasının kavranması. 2) Bu "yeni" teknolojilerin sosyal, kültürel, psikolojik ve politik etkilerini ortaya koyma. 3) Siber kültür içinde görme, görsellik ve sanat anlayışını geliştirme. 4) Kültür tarihi içerisindeki değişimin yönü ve işlevi üzerine yeterli bir eleştiri formüle etme. 5) Güzel sanatlar, müzik ve film alanlarındaki kültürel ürünler ilgili olarak Cyberpunk teorisi, üzerinden bir anlayış geliştirmek. 6) Pornografi, ırk, cinsiyet, kamusal alan, kimlik, özgürlük gibi kavramları ve bunların siber kültür ile olan ilişkileri etrafında dönen konuları tartışmak. 7) Alan içerisindeki edebi eserler üzerinde tartışmalar yürütmek. 8) Basit bir site veya bir blog oluşturmak aracılığıyla sanal sunum yapmak. |
Dönem boyunca yapılan sunum, okuma ve projelerle öğrenciler siber kültür kavramını ve yaşamımızdaki yansımalarını incelerler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş / Müfredatın gözden geçirilmesi. | yok |
2) | Yeni teknolojilerde Görsel Kültüre giriş: Siberuzay nedir ve postmodern bir dünyada sanatla, edebiyatla, filmlerle, müzikle, yaşam tarzlarıyla, politikayla ve cinsellikle ilişkisi nedir? | Konuyla ilgili okuma |
3) | Sanal olanın kültürel tarihi: yeni kültürel deneyim modları ve pornografi üzerine sorular, hackleme, ırk ve cinsiyet stereotipleri, bilgi edinme özgürlüğü ve telif hakları. | Konuyla ilgili okuma |
4) | Sosyal Siberuzayın Kökenleri: Teknoloji ve Toplum çarpıştığında, Sanal Kamusal Alan | Konuyla ilgili okuma |
5) | inşa edilmiş İnsan Bedeni ve Sanat: Stelarch'ın Sanatı, çalışmaları ve 'Transhumanism' , Beden ve Makine arasındaki Sanat Gösterim: Ghost in the Shell | Konuyla ilgili okuma |
6) | Sanal Bedenler ve İnsanın Tanımı: Bilim Kurguda İnsan ve Makine Gösterim: Matrix | Konuyla ilgili okuma |
7) | Ekranın ötesinde, Sanal Gerçeklik arayüzünün içine: Jeffery Shaw'ın Sanatı ve çalışmaları | vizeye hazırlık |
8) | Dönem İncelemesi | Dönem boyunca yapılan okumaların gözden geçirilmesi |
9) | Sanat ve Yapay Zekada etkileşimli anlatılar: doğrusal dizimi Reddetme. Sanal sanat ve sanal galeriler, nesnesiz sanat. | Konuyla ilgili okuma |
10) | Sanal Şehir: Siberuzay ve Enformasyon Superotoyolları. Bill Viola, Dennis Oppenheim ve Diana Thater'in İşleri. | Konuyla ilgili okuma |
11) | Sanal kimlik, sanal öğrenme, Dijital Dünyada 'Telepresence' ve Benlik | Konuyla ilgili okuma |
12) | Siberpunk (Technoculture) Evrimi: Neuromancer ile ilgili tartışma Anime Serisi Gösterimi: 'Neon Genesis Evangelion' dir. Hideaki Anno. | Konuyla ilgili okuma |
13) | Postmodern zamanlarda Post ve Post-post Siberpunk. Gösterim: "Bladerunner" yönetmen: Ridley Scott | Konuyla ilgili okuma |
14) | Dönemin tekrarı | tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Course reading will be given on a weekly basis |
Diğer Kaynaklar: | 1) McLuhan, "Understanding Media" 2) Jean Baudrillard, "Simulations and Simulacra" 3) Walter Benjamin, "The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction" 4) Lev Manovich, "The Automation of Sight: From Photography to Computer Vision" 5) Bill Nichols, "The Work of Culture in the Age of Cybernetic Systems" 6) Donna Haraway, "Manifesto for Cyborgs" 7) Paul Virilio, “Speed and Information: Cyberspace Alarm!” 8) Slavoj Zizek, "From Virtual Reality to the Virtualization of Reality" 9) M. Christine Boyer,"The Imaginary Real World of Cybercities" 10) Marshall Berman, “All That is Solid Melts Into Air: The Experience of Modernity” 11) Michael Rush, “New Media in Late 20 th Century Art” 12) Andrew Butler,” Cyberpunk” 13) Theodor W. Adorno, “The Culture Industry - Selected Essays on mass culture” 14) Mark Dery, “Escape Velocity: Cyberculture at the End of the Century” 15) William Gibson, “Neuromancer” 16) Neal Stephenson, “Snow Crash” 17) Fredric Jameson, "Progress Versus Utopia; or, Can We Imagine the Future?" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 60 |
Ödevler | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |